Biznes a Instagram czyli zadbaj o prawidłowy opis profilu

Posiadanie konta na Instagramie wiąże się z koniecznością udoskonalania swojego profilu. Chcąc zyskać jak największe grono odbiorców należy pamiętać o uzupełnieniu podstawowych danych. Atrakcyjna strona powinna zawierać:

  • zdjęcie profilowe przyciągające uwagę
  • opis profilu na Instagramie – sformułowania opisujące publikowane posty i charakter samego profilu
  • miejsce zamieszania/wiek
  • aktywne odnośniki do stron internetowych – mogą to być inne portale społecznościowe lub też publikacje blogowe

Dla każdego liczy się bowiem pierwsze wrażenie po wejściu na daną stronę. Ciekawy ale niezbyt długi opis profilu na Instagramie może sprawić, że ktoś zostanie na nim dłużej niż tylko przez chwilę.

Instagram stał się miejscem, które poza gwarancją rozrywki daje także możliwość rozwoju marketingowego. Wiele osób korzysta z tego przywileju i poprzez konto biznesowe promuje różnego rodzaju produkty bądź same marki. Istnienie statystyk sprawia, że jesteśmy posiadaczami wiedzy na temat zależności wieku  użytkownika i obserwowanych przez niego treści. Szerokie grono odbiorców (ok. 700mln) sprawia, że jest to szybki kanał przepływu reklam. Najliczniejszą grupę stanowią osoby w przedziale 18-24 lat i jest to najbardziej pożądane grono, gdyż są to użytkownicy, którzy dopiero kształtują swój styl i wizerunek, przez co są bardziej podatni na działanie chwytów marketingowych.

Korzystanie z dobrodziejstw portalu społecznościowego to przyjemność podczas której należy uważać. Istnieją bowiem błędy, których popełnienie osłabia nasza popularność i znaczenie naszego konta. Do najpopularniejszych należy:

  • duplikacja treści – wielokrotne powielanie tych samych postów sprawia, że obserwatorzy tracą zainteresowanie, a w konsekwencji opuszczają nasz profil
  • wybór konta prywatnego – jest to rozwiązanie, które znacznie ogranicza zasięg naszych postów
  • zbyt częste, niepoprawne komentarze – aktywność na platformie jest niezwykle ważna ale we wszystkim należy zachować umiar. Każdy udostępniony komentarz należy przeanalizować – czy np. nikogo nie urazi
  • brak opisu profilu na Instagramie, zdjęcia profilowego – profil ubogi w te rzeczy nie przyciąga uwagi

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe