Branża beauty w social media – jak to się robi poprawnie?

Czy chcesz promować swój salon kosmetyczny lub fryzjerski w mediach społecznościowych? Czy nie osiągasz pożądanych wyników i potrzebujesz doładowania?

Media społecznościowe to świetny sposób na:

  • nawiązanie kontaktu z obecnymi i potencjalnymi klientami,
  • szerzenie większej świadomości na temat oferowanych usług,
  • budowanie lojalności wobec klientów poprzez wzmacnianie tego, co czyni twój salon wyjątkowym.

Wraz z rosnącym wykorzystaniem mediów społecznościowych w każdej branży, ważne jest, aby firmy wiedziały, jak kontaktować się z klientami i korzystać z takich platform, jak Facebook, Twitter i Instagram w sposób, który sprawi im przyjemność i przyniesie korzyści Twojej firmie.

Poniżej podajemy kilka wskazówek, które pomogą zmienić strategię mediów społecznościowych w Twoim salonie. Więcej praktycznych informacji o prowadzeniu social media możesz zdobyć w trakcie profesjonalnego szkolenia social media. Listę obejmującą nadchodzące szkolenia i kursy social media znajdziesz na https://eventis.pl/szkolenia/social-media wraz z programem zajęć, życiorysami prelegentów, cenami uczestnictwa i możliwością rejestracji na kurs lub szkolenie przez internet!

Marketing w mediach społecznościowych dla salonów # 1:
Publikowanie treści, które będą intrygować Twojego klienta docelowego

Posty w mediach społecznościowych powinny zachęcać Twoich klientów do większej interakcji i komunikacji. Twoja treść musi być interesująca dla tych, którzy ją przeczytają i powinna dostarczyć im nowego źródła informacji.

Opowiadaj fakty, dawaj informacje lub załączaj zdjęcia, które Twoi odbiorcy docelowi uznają za atrakcyjne i zgodne z wizerunkiem Twojej marki. Na przykład, jeśli Twój salon fryzjerski ma świeży, zabawny, nowoczesny charakter, twoje posty powinny pasować do tego tonu. Z drugiej strony, jeśli Twoja marka ma klimat bardziej vintage, oldschoolowy motyw, możesz opublikować zdjęcia, które podążają za tym pomysłem lub tweetować o tym, że twój salon jest stworzony dla kobiety, która kocha klasyczne piękno.

Powinieneś opublikować zdjęcia, na które zareaguje twoja demografia – najlepiej jeśli będzie zareagować pozytywnie. Wszystkie zdjęcia, podpisy lub tweety powinny odpowiadać tonowi Twojej marki i być zgodne z Twoją docelową grupą wiekową. Zanim opublikujesz coś w mediach społecznościowych, upewnij się, że jest to coś, o czym Twoim zdaniem klient chciałby porozmawiać lub mógłby być tym zainteresowany.

Meble kosmetyczneSalony powinny publikować treści, takie jak porady dotyczące włosów i urody lub najnowsze instrukcje lub ciekawe treści związane z Twoją firmą, dostępne w krótkim, łatwym do odczytania formacie. Przykładem może być intrygujące zdjęcie z prostym podpisem, krótką listą porad kosmetycznych, zabawnym filmem o uroczym makijażu lub infografiką. Tego typu treści są interaktywne i atrakcyjne dla docelowych odbiorców.

Marketing społecznościowy dla salonów # 2: Użyj Facebooka jako kluczowego narzędzia komunikacji

Facebook to doskonały sposób na dzielenie się swoimi usługami, publikowanie zdjęć unikatowej sztuki paznokcia lub tworzenie konkursów lub promocji w celu promowania lojalności wobec marki i rozpowszechniania wiedzy o swojej marce.

W dzisiejszej erze Facebooka rzadko można znaleźć klienta, który nie jest członkiem serwisu społecznościowego. Dlatego jest to idealne medium do komunikowania się z klientami. Tutaj tak samo musisz pamiętać o tym, by tworzyć odpowiednie posty angażujące klientów.

Artykuł powstał we współpracy z: http://www.gabinet-dla-ciebie.pl.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe