Czy zarabianie na programach partnerskich w Internecie ma sens?

partnership

Programy partnerskie są najbardziej popularnym sposobem zarabiania przez Internet. Ich sens jest prosty: poleć usługę lub produkt, a jeśli ktoś z niej skorzysta lub dokona zakupu, otrzymasz wynagrodzenie prowizyjne. Wydaje się zatem, że promując ciekawe i chwytliwe produkty można sporo zarobić. Ale czy na pewno?

Na czym polegają programy partnerskie

Ten kto uczestniczy w programach partnerskich jest zwykłym pośrednikiem pomiędzy kupującym (zamawiającym) a sprzedającym (wykonującym). Za sprzedaż czy zamówienie otrzymuje się z góry określoną sumę pieniędzy (lub procent wartości zamówienia).  Plusem programów partnerskich jest to, iż nie trzeba mieć środków na start działalności, nie trzeba kupować fizycznych towarów ani nie trzeba potrafić wykonywać usług.

Co trzeba mieć by zarabiać na programach partnerskich

Aby zacząć zarabiać na programach partnerskich najczęściej wystarczy strona internetowa, za pośrednictwem, której możesz zacząć promocję wybranego programu (choć wcale nie trzeba ograniczać się tylko do jednego).

Uwaga: wcale nie jest to tak łatwe na jakie wygląda. O ile umieszczenie atrakcyjnych treści zachęcających do skorzystania z zakupu nie wymaga wiele wysiłku, o tyle pozyskanie osób, które trafią na twoją stronę WWW jest znacznie trudniejsze. Wydaje ci się, że np. firmowe buty będą budziły zainteresowanie? Pewnie tak, ale po co ktoś zainteresowany butami sportowymi ma je kupować za twoim pośrednictwem, skoro doskonale zna firmę producenta i może to zrobić w jego sklepie?!

Główne problemy programów partnerskich

Głównym problemem programów partnerskich jest zatem skąd i jak pozyskać klientów, którzy będą chcieli to zrobić. Co gorsza większość branż, w których działają dochodowe programy partnerskie już dawno została obsadzona, a jak wiemy w biznesie internetowym ciężko jest pokonać konkurencję, która na rynku działa tygodnie, miesiące a nawet długie lata.

Ile można zarobić na programach partnerskich

Zarobki na programach partnerskich są niczym nielimitowane. Ile produktów „sprzedasz”, ile usług polecisz, tyle też możesz zarobić. Brzmi to bardzo górnolotnie i zachęcająco, ale o tym w programach partnerskich chodzi. Ich twórcy robią wszystko by jak największa grupa osób promowała ich usługi, a oni zbijali na tym kokosy. Ci, którzy promują programy partnerskie (a właściwie produkty i usługi) otrzymują z góry określony procent zarobków, który został wcześniej wkalkulowany w zysk.

Ile można stracić na programach partnerskich

Na programach partnerskich, co nie każdy może zdawać sobie sprawę można stracić bardzo dużo. Zarówno czasu (poświęconego na tworzenie i promowanie atrakcyjnych treści na stronie internetowej), jak i pieniędzy, które wydasz na reklamę i pozyskiwanie klientów. Jak zatem widzisz, ten „złoty” biznes, wcale nie jest tak złoty na jaki wygląda.

Czy warto promować programy partnerskie

Wydaje się zatem, że w konfrontacji zysków i strat z promocji programów partnerskich, lepiej zrezygnować z tego pomysłu. Ogromny nakład czasu, a często i pieniędzy nie idzie w parze z żadną gwarancją zarobienia choćby złotówki. Lepiej skupić się na rozwoju własnego biznesu, co kosztuje nas tyle samo, a zyski mogą być znacznie większe. Dogłębnie problem zarabiania na programach partnerskich poruszono tutaj.

Ostatnie komentarze
  1. Majka

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe