Globalna nawigacja i architektura informacji w projektach biznesowych stron firmowych

Projektowanie stron internetowych jest trudne. Przy projektowaniu strony internetowej, od wyglądu wizualnego (tego jak wygląda strona) do funkcjonalnego projektu (tego jak działa strona), trzeba wziąć pod uwagę wiele rzeczy. Aby uprościć zadanie, przygotowaliśmy ten przewodnik.

W tym artykule skupimy się na głównych zasadach, heurystyce i podejściach, które pomogą Ci stworzyć doskonałą obsługę witryny dla użytkowników.

Architektura informacji

Ludzie często używają terminu „architektura informacji” w znaczeniu menu na stronie internetowej. Ale to nie jest poprawne. Podczas gdy menu są częścią tego zagadnienia, są tylko jednym aspektem tego. To dokładniej mówiąc polega na uporządkowaniu informacji w jasny i logiczny sposób. Taka organizacja kieruje się wyraźnym celem: pomaganiem użytkownikom w nawigowaniu po złożonym zbiorze informacji. Dobra architektura informacji tworzy hierarchię, która jest zgodna z oczekiwaniami użytkownika. Ale dobra hierarchia i intuicyjna nawigacja nie dzieją się przypadkowo. Są wynikiem odpowiednich badań i testów użytkowników wspomagających tworzenie stron Warszawa.

Istnieje wiele sposobów na zbadanie potrzeb użytkowników. Często architekt informacji bierze czynny udział w rozmowach z użytkownikami lub sortowaniu kart, gdzie architekt będzie słyszał o oczekiwaniach użytkowników bezpośrednio lub zobaczy, w jaki sposób potencjalni użytkownicy podzielą kategorie na różne grupy informacyjne. Architekci informacji również potrzebują dostępu do wyników testów użyteczności, aby sprawdzić, czy użytkownicy są w stanie efektywnie nawigować.

Struktura menu zostanie utworzona na podstawie wyników wywiadów z użytkownikami, a sortowanie kart zostanie przetestowane pod kątem zgodności z modelem mentalnym użytkownika. Specjaliści UX używają techniki która pozwala im udowodnić, że dana funkcjonalność zadziała. Dzieje się tak przed zaprojektowaniem właściwego interfejsu.

Globalna nawigacja

Nawigacja jest kamieniem węgielnym użyteczności. Nie ma znaczenia jak dobra jest twoja strona, jeśli użytkownicy nie mogą jej obsługiwać. Dlatego nawigacja w Twojej witrynie powinna być zgodna z kilkoma zasadami:

  • Prostota. Nawigacja powinna być zaprojektowana w taki sposób, aby odwiedzający mogli dotrzeć tam, gdzie chcą, przy jak najmniejszej liczbie kliknięć.
  • Przejrzystość. Nie powinno być żadnego zgadywania, co oznacza każda opcja nawigacji. Każda opcja nawigacji powinna być oczywista dla odwiedzających.
  • Konsekwentność. System nawigacji powinien być taki sam dla wszystkich stron w witrynie.

Rozważ tych kilka rzeczy podczas projektowania nawigacji!

Wybierz wzór nawigacyjny w zależności od potrzeb użytkownika. Nawigacja powinna uwzględniać potrzeby większości użytkowników witryny. Dana grupa docelowa oczekuje szczególnego rodzaju interakcji z witryną, więc spraw, by te oczekiwania działały na Twoją korzyść. Na przykład, unikaj nawigacji po menu hamburgerów, jeśli większość użytkowników nie zna znaczenia samej ikony.

Priorytetowe opcje nawigacji. Jednym z prostych sposobów priorytetyzacji opcji nawigacji jest przypisanie różnych poziomów priorytetu (wysokiego, średniego, niskiego) do typowych zadań użytkownika.

Agencja interaktywna 4dl.pl

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe