Handel kosmetykami – czy tylko dla kobiet?

Branża kosmetyczna uchodzi za bardzo mocno sfeminizowaną. Niestety, ale bardzo krzywdzące dla panów okazać się może to, iż w zawodach kosmetycznych obecność jest raczej zdziwieniem, niż naturalnym stanem rzeczy.

Pewnym wyłomem i powrotem do tradycji jest na pewno coraz większe zainteresowanie mężczyzn fryzjerstwem – szczególnie, gdy dany fryzjer zajmuje się również pielęgnacja zarostu oraz wspomaganiem zwalczania łysienia androgenowego. Również prawdą jest to, ze konsultantem kosmetycznym nie musi być wcale kobieta!

Mężczyźni wchodzą do świata kosmetyków

Świetnym przykładem sukcesu w produkcji i handlu kosmetykami okazał się Zenon Ziaja, twórca znanej w całym kraju marki. Coraz częściej można spotkać mężczyzn w roli przedstawicieli handlowych firm kosmetycznych – szczególnie w branży fryzjerskiej, czy też kosmetologii zabiegowej. Również i klasyczne kosmetyki dla mężczyzn coraz częściej dystrybuowane są przez panów. Wynika to z doświadczeń i faktów, że faceci ufają sobie w kwestiach pielęgnacji i doradzają sobie z o wiele większym zaufaniem i przekonaniem. Wykorzystanie takowych relacji może się przełożyć na rzeczywiste wyniki sprzedażowe.

Jak mężczyzna może się odnaleźć w tym świecie?

Przede wszystkim istotna jest znajomość branży. Profesjonalizmem i rzetelną wiedza jesteśmy w stanie przekonać nawet najlepszych kosmetologów lub dermatologów oraz zdobyć zaufanie kobiet, którym to najczęściej oferowane są kosmetyki. Szczególnie rozwojowy jest jednak handel kosmetykami dla mężczyzn – jest to rynek stale rozwijający się i wciąż nie do końca zagospodarowany w optymalny sposób. Daje to więc realne szanse na zbudowanie stabilnego i dobrze funkcjonującego biznesu z perspektywą nawet kilku lat.
Bardzo ważne dla panów wchodzących w tą branże jest nawiązywanie kontaktów i zdobywanie pozytywnej marki. Mężczyźni okazują się bardzo skuteczni w sprzedaży bezpośredniej kosmetyków – szczególnie w aptekach czy w ramach osobistych konsultacji. Często jednak zdobycie doświadczenia kobiet znających się na kosmetykach może być trudne. Ku rozwiązaniu tych problemów służą nowoczesne kursy sprzedaży, NLP, perswazji i wiele innych narzędzi reklamowych i promocyjnych.

Przewagi mężczyzn w świecie kosmetycznym

Tak jak kobiety mają swoje atuty w kosmetologii, tak i panowie mogą się odnaleźć w przypadku wielu produktów. Prowadzenie wykładów, dyskusji oraz promowanie produktów przez mężczyzn bywa bardzo pozytywnie oceniane przez klientki, które często ufają naprawdę szczerym intencjom pośredników lub sprzedawców kosmetyków do codziennego użytku.
Panowie mają też – ciężko o tym nie powiedzieć, znacznie mniej obowiązków domowych oraz są bardziej elastyczni – szczególnie w porównaniu do kobiet w ciąży.

Najskuteczniej uzyskuje się motywację panów w firmach kosmetycznych drogą kierunkowych podwyżek, premii oraz nagród. Najlepsi sprzedawcy mogą bez wątpienia liczyć na preferencyjne i często lepsze od kobiet warunki współpracy z firmami kosmetycznymi. Mężczyźni coraz agresywniej wchodzą do sprzedaży bezpośredniej kosmetyków.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe