Jak skutecznie się promować materiałami promocyjnymi?

scripture-960538_960_720 (1)

Materiały promocyjne, jak sama nazwa wskazuje, mają służyć do promocji. Jednak jak skutecznie się promować z ich pomocą? To pytanie brzmi banalnie, ale odpowiedź wcale taka nie jest. Każda firma rozdaje notesy, kalendarze czy inne produkty, na którym nadrukowano logo przedsiębiorstwa. W odpowiedzi na taką politykę powstało wiele blogów internetowych i łowców nagród, którzy piszą do różnych firm, instytucji, a nawet gmin czy miast z prośbą o udostępnienie materiałów promocyjnych. Czy to jest skuteczna promocja? Czasami tak.

Wyróżniające się materiały promocyjne

Jednak głównym czynnikiem, który wpływa na skuteczność oraz jakość promocji jest, jakby nie patrzeć, jakość materiałów, które promują daną firmę. Papierowe ulotki szybko znikają w natłoku innych, zaś laminowane i wycyzelowane ulotki mogą przyciągnąć uwagę klienta na znacznie dłużej. Kalendarze, które rozpadają się po pierwszym tygodniu lub ujawniają niedoskonałości w druku nienajlepiej świadczą o danej marce, w przeciwieństwie do kalendarzy z elegancką oprawą graficzną, oryginalnymi fontami i rzetelnymi datami oraz świętami.

Jakość w materiałach promocyjnych to rzecz święta

Wszystko więc rozbija się przede wszystkim o jakość oraz kreatywność. Dlatego ciekawym wynalazkiem są drukarnie internetowe (jak na przykład Diamond Druk, które na stronie ma spory asortyment różnorodnych materiałów promocyjnych – https://www.diamond-druk.pl), w których można przed wydrukiem skonsultować swoje wątpliwości ze specjalistami i ewentualnie jeszcze zobaczyć na ekranie komputera, jak będzie wyglądał dany projekt. Wtedy można jeszcze zwrócić uwagę na jakieś pominięte detale czy literówki, które mogą negatywnie rzutować na całokształt projektu.

Specyfika odbiorców

szkiełkowanie aluminiumTrzeba także wziąć pod uwagę specyfikę odbiorców danego kalendarza czy notesu. Jeśli przedsiębiorstwo chce się zareklamować na przykład w środowisku projektantów graficznych, to musi się liczyć z tym, że grafika powinna być najwyższej jakości i bez użycia nieoryginalnych fontów, które mogą wzbudzić podejrzliwość w oczach profesjonalnych grafików. Jeśli kalendarze mają z kolei trafić do mechaników samochodowych, można do nich dodać informacje o święcie samochodu czy światowym dniu mechaników, a także o przydatnych wskazówkach podczas pracy w warsztacie. Tutaj można na przykład zareklamować ubezpieczenia dla mechaników i w kreatywny sposób zdobyć klientów, mając jednocześnie materiały promocyjne na własny użytek.

Wzięcie pod uwagę wszystkich wyżej wymienionych czynników sprawi, że promocja z użyciem materiałów promocyjnych będzie nadzwyczaj skuteczna.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe