Jakie koszty przy udziale firmy w targach branżowych możesz odliczyć od podatku?

Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na udział w różnego rodzaju targach i imprezach branżowych w celu zdobycia nowych klientów, czy też zdobycia nowych umiejętności oraz wypromowania swojej działalności. Udział w tego typu przedsięwzięciach wiąże się z wydatkami, którymi zostaje obarczony przedsiębiorca. Co ciekawe, niektóre z nich można odliczyć od podatku. Jednak warto mieć świadomość, że nie wszystkie z nich można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Istotne znaczenie ma ich odpowiednie zakwalifikowanie i to właśnie przedsiębiorca musi wiedzieć, jak się z nich odpowiednio rozliczyć – zarówno w podatku dochodowych, jak i w podatku od towarów i usług. Jakie zatem koszty można odliczyć od podatku przy wystawianiu firmy w targach branżowych? Sprawdźmy!

Koszty uzyskania przychodu z tytułu reklamy

Przedsiębiorcy biorą udział w targach w jasno określonych celach. Zwykle chcą zaprezentować oferowany przez siebie produkt lub usługi, nawiązać relacje biznesowe. W tych działaniach ważnym aspektem są możliwości reklamowe, które mają na celu zapoznanie odwiedzających targi z marką i zachęcenie ich do kupna. Poniesione w ten sposób koszty można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu z tytułu reklamy. Oczywiście udział w targach wiąże się także z wieloma innymi wydatkami. Przede wszystkim trzeba zapłacić za wynajem powierzchni reklamowej, następnie http://www.starevent.pl/oferta/stoiska-targowe/ trzeba zabudować i odpowiednio wyposażyć. W dalszej kolejności trzeba ponieść wydatki na przygotowanie materiałów reklamowych – wydruk ulotek, broszur oraz plakatów, jak również przygotowanie gadżetów reklamowych opatrzonych logo firmy (np. smycze, kubeczki, breloczki). Wszystkie wymienione wydatki również są kosztem uzyskania przychodu, ponieważ stanowią reklamę. Wliczyć do nich można także koszty związane z zapewnieniem obsługi stoiska w postaci pracowników firmy lub hostess.

Czy jeszcze jakieś koszta można odliczyć od podatku?

Bardzo często przedsiębiorcy na targi branżowe przygotowują drobny poczęstunek dla gości, którzy odwiedzają stoisko i poniesione koszta z tego tytułu można również odliczyć od podatku. Również koszty transportu potrzebnych materiałów, wyposażenia lub ekspozycji na miejsce wydarzenia zalicza się do kosztów uzyskania przychodu i można je uwzględnić w rozliczeniu podatkowym.

Warto wiedzieć, że z kosztów uzyskania przychodu wyłączone są koszty reprezentacji, w szczególności te poniesione na usługi gastronomiczne, zakup alkoholu, napojów oraz artykułów żywnościowych. Do kosztów reprezentacji należy zaliczyć także zakup prezentów, które nie są opatrzone logo firmy, a mają być przeznaczone dla potencjalnych klientów biorących udział w tagach branżowych.

Właściwa klasyfikacji kosztów przez podatnika, który korzysta z budżetu firmowego na udział w targach, może sprawić pewne trudności. W związku z tym ważne jest, by każdorazowo przy ich ponoszeniu i klasyfikacji dokonać dokładnej analizy. W razie trudności warto także skonsultować się z kimś, kto ma doświadczenie i poradzi sobie z klasyfikacją.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe