Jesteś menadżerem restauracji? Ten artykuł jest dla Ciebie!
Efektywne zarządzanie restauracją wiąże się z kilkoma różnymi wyzwaniami, takimi jak public relations, inwentaryzacja, obsługa pracowników i obsługa klienta. Czasami właściciel restauracji pełni funkcję menedżera, ale czasami jest to oddzielna część obowiązków.
Tak czy inaczej, silny menedżer jest istotnym elementem udanej restauracji – on lub ona jest zwykle osobą, która zajmuje się zarówno kwestiami personelu, jak i klientów. Oto kilka rzeczy, o których należy pamiętać, bez względu na to czy samemu radzisz sobie z tym zadaniem, czy też nadzorujesz kogoś, kto to robi.
Klient ma zawsze rację
Zawsze. To złota zasada każdego biznesu – a już na pewno Zakopane restauracje nie są wyjątkiem. Nawet jeśli nie zgodzisz się ze skargą klienta, sposób, w jaki radzisz sobie z tą sytuacją, określa, czy klient wróci.
Oczekiwania wobec pracy w restauracji powinny być jasne dla pracowników
Od kelnerów do personelu kuchni, znalezienie najlepszej osoby dla każdego stanowiska pomoże Twojej restauracji działać płynnie.
Restauracje potrzebują reklamy
Reklama jest ważną częścią zarządzania restauracją, a daleko jej jest od ogłoszeń prasowych i spotów radiowych. Serwisy społecznościowe oferują niedrogi sposób promowania Twojej restauracji.
Monitoruj przepływy środków
Przepływy pieniężne to kwota środków pieniężnych w porównaniu do kwoty środków pieniężnych, które wychodzą z firmy, i powinna być monitorowana:
-
codziennie,
-
co tydzień,
-
co miesiąc.
Jeśli nie rozumiesz tej podstawowej koncepcji finansów restauracji, narażasz się na wielkie ryzyko finansowe.
Istnieje wiele rodzajów różnych promocji w restauracjach
Promocje mogą się wahać od happy hour, aż do specjalności “dwa w cenie jednego”. Spójrz na te, które najlepiej pasują do Twojej klienteli. Czy po tygodniu ciężkiej pracy zazwyczaj wita Cię gromadka singli lub czy twoje miejsce jest bardziej popularne podczas romantycznych spotkań?
Catering może zwiększyć sprzedaż
Restauracje mają wbudowaną klientelę cateringową w swoich bazach klientów i mają już wszystkie zasoby:
-
żywność,
-
sprzęt, np: profesjonalne szafy chłodzące
-
personel.
Prawdopodobnie można łatwo rozszerzyć swoją działalność o catering dla dużych i małych imprez.
Śledź sprzedaż restauracji
Codzienny raport z przeglądu biznesowego pozwala zarządzającym restauracjami budować historię firmy. Może pomóc w analizie trendów sprzedaży, kosztów wynagrodzeń, liczby klientów i prognozowania przyszłej sprzedaży.
System POS może pomóc
Systemy POS (POS) umożliwiają właścicielom restauracji śledzenie sprzedaży, przepływu gotówki i zapasów żywności. Może to znacznie uprościć codzienne zarządzanie restauracjami i pomóc obniżyć koszty żywności i płac, a także śledzić popularność pozycji menu.
Regularnie aktualizuj swoje menu
Cena żywności może się często zmieniać, dlatego też zmieni się koszt prowadzenia firmy. Ważne jest, aby w menu restauracji obowiązywały ceny, które utrzymują niskie koszty żywności i wysokie zyski.
Małe zmiany mogą zaoszczędzić pieniądze
Przejście na energooszczędne żarówki to jeden z wielu przykładowych sposobów, dzięki którym restauracje mogą oszczędzać pieniądze, nie wspominając o środowisku.