Kiedy konsument ma prawo do reklamacji perfum?

Zgodnie z przepisami konsumenckimi, klienci mają prawo do reklamowania zakupionego produktu. Inaczej jest w przypadku ewentualnego zwrotu pieniędzy – tutaj już wszystko zależy od regulaminu sklepu. Co powinien wiedzieć producent perfum, aby uchronić się przed niesłusznymi reklamacjami?

Wadliwość produktu

Jeśli klient zakupił perfumy, których zapach po jakimś czasie przestał mu odpowiadać i zaczął żałować swojej decyzji o ich kupnie, nie ma podstaw do ich reklamowania. Indywidualnych preferencji nie można bowiem mierzyć w kategorii wadliwości produktu i nie stanowią podstawy do wniesienia reklamacji o niezgodność z umową. Wadliwym może okazać się z kolei tak zaprojektowany flakonik, który może zranić skórę – np. poprzez wystające, ostre brzegi.

Uszkodzone opakowanie

Jeśli klient zakupił perfumy online i otrzymał je w rozerwanej folii lub wgniecionym kartoniku podstawa do reklamacji jest, o ile klient otworzył produkt w obecności kuriera lub w urzędzie pocztowym. Może się okazać bowiem, że za uszkodzenie towaru odpowiada spedytor a nie producent perfum – w takiej sytuacji konsument spisuje wyłącznie protokół, a wyjaśnienie rozstrzyga się już na linii perfumerii i firmy transportowej.

Przeciekający atomizer

Bez względu na to, ile cieczy pozostało we flakonie, konsument ma prawo do złożenia w takiej sytuacji reklamacji. Może to przy tym zrobić zarówno w sklepie stacjonarnym, w którym zakupił produkt, jak i u dystrybutora na terenie całej Polski. Konsument ma prawo do zwrócenia się także bezpośrednio do producenta (dane kontaktowe powinny się znaleźć na opakowaniu towaru).

Napoczęty towar

Jednym z elementów przygotowania opakowania perfum jest ich dodatkowe zabezpieczenie – urządzenie do foliowania pomaga to zrobić producentom automatycznie. Jeśli konsument dostanie produkt bez tego zabezpieczenia, ma podstawę podejrzewać, że otrzymał napoczęty flakonik.

Producenci perfum muszą dołożyć wszelkich starań, aby wypuszczany przez nich produkt na rynek spełniał wszelkie normy bezpieczeństwa i był zgodny z obowiązującymi przepisami. Aby uchronić się przed niechcianymi reklamacjami, ważne jest odpowiednie zabezpieczenie produktu, na przykład poprzez urządzenie do foliowania, które znajdziesz na stronie Memprint.pl.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe