Od pomysłu do finansowania – czyli sposób na gastronomiczny biznes

Wiele lokali gastronomicznych, które zaczynają jako pomysł i szybko przekształcają się w obiekt fizyczny bez odpowiedniego planowania, często mogą napotkać przeszkody w przyszłości, takie jak problemy z przepływem gotówki, a nawet… likwidacja. Dlatego też, szukając profesjonalnej porady na temat tego, jak prawidłowo założyć firmę, daje się sobie większe szanse na prowadzenie efektywnej i dochodowej restauracji.

Oto kilka składników, dzięki którym ma się większe szanse zyskowną restaurację.

Jeśli chcesz stworzyć konkretną koncepcję restauracji, ważne jest, aby wybrać taki rodzaj restauracji, który w danej lokalizacji ma potencjalne grono odbiorców docelowych – przez co można mieć nadzieję, na to iż nie zamknie się jej tuż po otwarciu. Ważne są wartości i cele, określenie tego, co odróżnia ją od konkurencji. Istotne jest, aby przedsiębiorcy już na wczesnym etapie procesu ustalili charakter swojej restauracji, a następnie upewnili się, że ten motyw przewodni jest obecny w daniach, menu, marketingu i jest rozumiany przez personel.

Badania rynkowe: analiza konkurencji.

Pomysł na biznes może być dobry, ale bez wystarczających badań możesz otworzyć restaurację, której nie interesuje rynek docelowy, przez co nie ma gwarancji, że otrzymasz zwrot z inwestycji. Dlatego ważne jest, aby każdy, kto ma koncepcję biznesową, zbadał też:

  • swoją konkurencję,
  • potencjalnych klientów,
  • opcje finansowania,
  • potencjalną zyskowność.

Oczywiście trzeba to zrobić jeszcze zanim zainwestuje się gotówkę, pracę i czas w ideę, która może już istnieć lub nie jest opłacalna. Głosy pochodzące od klientów w twoim regionie mogą być znacznie dokładniejsze niż pozyskiwanie informacji wtórnych, ponieważ dane te mogą być bardziej wnikliwe, a te ogólne mogą nie mieć zastosowania w Twojej unikalnej koncepcji. Dlatego warto przeprowadzić własne, prawdziwe badania potencjalnie nowych klientów w danym regionie.

Biznesplan

Plany biznesowe są niezbędne do strukturyzacji modelu biznesowego, wyjaśnienia kierunku, zrozumienia finansowania i członków zespołu, a także jest to swoistego rodzaju dokumentem, do którego możesz się odnosić podczas codziennego zarządzania swoją restauracją. Wielu przedsiębiorców często zniechęca się na myśl tworzenia planu biznesowego –  jednak istnieje mnóstwo zasobów, które są pomocne w stworzeniu udanego biznesplanu. Co więcej, biznesplan nie musi być zbyt długi (!). Dopuszczalne jest nawet napisanie tylko kilku stron, jeśli znajduje się tam wszystko, co istotne dla biznesu – jest opisane potrzebne wyposażenie lokali gastronomicznych, coś więcej na temat koncepcji, finansów i rynku.

Finansowanie idei

Poszukiwanie środków finansowych na rozpoczęcie działalności związanej z żywnością może być trudne. Ale nie jest niemożliwe! Tak czy inaczej – warto dowiedzieć się nieco więcej o wyzwaniach finansowych, które napotykają przedsiębiorcy podczas otwierania restauracji. Jednym z głównych wyzwań, przed którymi stoisz podczas otwierania restauracji, są dane finansowe. Ta kwestia  finansowa jest często powodem, dla którego tak wiele świetnych pomysłów nigdy nie stanie się rzeczywistością. Ale Ty nie bój się realizacji swoich marzeń, a na pewno znajdziesz na nie sposób!

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe