Projektowanie www – to nie tylko kod, czyli jak przygotować się do spotkania z klientem?
Ten artykuł zawiera kilka podstawowych wskazówek na temat tego, jak przeprowadzić udane spotkanie z klientem dotyczące projektowania stron internetowych.
Projektowanie strony internetowej może być w dużej mierze samotnym przedsięwzięciem, które ułatwia zapominanie o tym, jak prawidłowo komunikować się z ludźmi. Każdy profesjonalny projektant stron internetowych dowiaduje się w pewnym momencie, że strony internetowe mają o wiele więcej wspólnego z ludźmi niż kod. Dla klienta, to czy jesteś odpowiedni, sprowadza się do dwóch rzeczy:
-
zaufania
-
skutecznej komunikacji.
Umiejętności interpersonalne mogą nie być tak naturalne u tych z nas, którzy są bardziej introwertyczni, ale przy niewielkim przygotowaniu i praktyce wszyscy projektanci mogą się zaprezentować jako kompetentni i pewni siebie na wszystkich spotkaniach z klientami.
Stwórz strategię
Strategia zasadniczo odpowiada na dwa pytania. Gdzie idziemy i jak się tam dostaniemy? Po zakończeniu starania się o klienta możesz zacząć podstawową strategię. Jest to solidny punkt wyjścia, który pomoże ci osiągnąć twoje cele. Aby to zrobić, możesz analizować wcześniejsze zachowanie klienta i szukać wzorców, aby zrozumieć ich strategie.
Ważne jest, aby znaleźć działania, które możesz podjąć, aby rozwiązać problemy. Załóżmy, że jesteś odpowiedzialny za przeprojektowanie sklepu z t-shirtami online. Niektóre pytania, na które możesz odpowiedzieć na SEO, mogą obejmować:
-
Jakie koszulki są najbardziej istotne dla użytkowników?
-
Dlaczego ludzie je oglądają?
-
Czy możemy znaleźć sposoby na zwiększenie liczby odsłon mniej popularnych produktów?
Twoje pomysły będą o wiele łatwiejsze do przedstawienia Klientowi, jeśli będą rezonować w sercach i umysłach odbiorców. Jeśli nie przekazujesz swoich pomysłów w jasny i przekonujący sposób, w jaki sposób możesz oczekiwać, że inni ci pomogą? Język, który wybierzesz, może również pomóc w kształtowaniu pomysłów. Moc emocjonalnie naładowanego języka jest zilustrowana w słynnych przemówieniach motywacyjnych, dlaczego więc nie wykorzystać jej podobnie jeśli chodzi o tworzenie stron www?
Oczywiście, nie musimy dopasowywać poziomu retoryki używanej w tych przemówieniach – szczególnie gdy jesteśmy wyznaczeni do zrobienia czegoś mniej twórczego, na przykład przeprojektowania strony internetowej przygotowującego podatki – ale możemy wziąć pewne wskazówki z tych słynnych przemówień. Wszystkie mają dwie rzeczy wspólne: są niesamowicie inspirujące i odwołują się do emocji. To może być bardzo ekscytujące dla twojego klienta, gdy zobaczy plan strony prowadzącej do sukcesu, zwłaszcza jeśli uwierzy w tą historię całym sercem. Twoim zadaniem jest sprawić, by ludzie byli podekscytowani zmianami!
Podczas przedstawiania danej strategii należy pamiętać o następujących wskazówkach:
-
Strategia jest zasadniczo odpowiedzią na proste pytania, takie jak kim jesteśmy? Gdzie idziemy? Jak się tam dostaniemy?
-
Jakie fascynujące aspekty twojej strategii trzeba przekazać?
-
Strategia to historia zmian. Co będzie inne? Dlaczego będzie inaczej? Jaka jest twoja w tym rola?
Niech Twój klient wie, co zyskuje!
Przed nawiązaniem kontaktu z potencjalnymi klientami powinieneś mieć jasno określoną propozycję wartości. Sprowadza się to do tego, jak na tym zyska klient. Twój klient musi wiedzieć, co możesz dla niego zrobić i dokładnie, jak zamierzasz to zrobić.