Rezerwacja usług online – w której branży nie zda egzaminu?

Coraz więcej firm stara się wprowadzać wiele udogodnień dla klientów, które jednocześnie pozwalają poprawić funkcjonowanie zakładu i codzienną pracę. Jednym z nich są systemy rezerwacji online, które można dziś spotkać w bardzo wielu branżach.

Rezerwowanie usług online jest bardzo wygodne z perspektywy klienta, który poszukuje w sieci firmy z konkretnej branży. Gdy wchodzimy na stronę internetową firmy, coraz częściej nie szukamy numeru telefonu czy adresu mailowego, ale właśnie możliwości zarezerwowania terminu z poziomu internetu. Naprzeciw oczekiwaniom klientów wychodzą firmy, które inwestują w nowoczesne aplikacje, umożliwiające zapoznanie się z terminarzem i wybranie najlepszego terminu na wizytę.

System rezerwacji online Bookero sprawdza się dziś we wszystkich niemal branżach, nastawionych na aktywne pozyskiwanie nowych klientów. Można go spotkać w gabinetach lekarskich, stomatologicznych, w salonach fryzjerskich, ośrodkach spa, warsztatach samochodowych i wszędzie tam, gdzie aby skorzystać z usługi, trzeba najpierw umówić się na wolny termin. Dzięki możliwości internetowej rejestracji klient może zaoszczędzić sporo czasu, a właściciel firmy nie musi odbierać dziesiątków telefonów dziennie, może więc zaoszczędzony czas poświęcić na inne zobowiązania zawodowe.

Nie w każdej firmie potrzebny jest system rezerwacji usług

Choć systemy rezerwacji online doskonale funkcjonują w dzisiejszej rzeczywistości i są coraz powszechniejszym sposobem komunikacji firmy z klientem, w niektórych branżach niekoniecznie się sprawdzą i mogą nie mieć przełożenia na zwiększoną liczbę klientów. Dotyczy to przede wszystkim takich punktów usługowych, do których można wejść z marszu czy prosto z ulicy, nie trzeba więc rezerwować miejsca, gdyż zawsze są jakieś wolne.

Dotyczy to chociażby kawiarni i restauracji – te na wyższym poziomie, które są mocno oblegane, zdecydowanie powinny posiadać sprawny system rezerwacji. Jeśli jednak restauracja na co dzień nie narzeka na nadmiar klientów, wprowadzanie systemu elektronicznej rezerwacji raczej w niczym nie pomoże, gdyż i tak mało kto będzie z niego korzystał.

Warto zapytać o zdanie klientów

Elektroniczna rezerwacja będzie nie do końca trafiona także w tych firmach usługowych, które swoją ofertę kierują przede wszystkim do osób starszych. Osoby w dojrzałym wieku, chociaż coraz częściej korzystają z wielu możliwości, jakie daje internet, nie są zbyt chętne do wprowadzania aż takich zmian. Jeśli chcą umówić się do lekarza czy do fryzjera, raczej wybiorą tradycyjną formę kontaktu i pójdą umówić się osobiście lub zarezerwują termin telefonicznie.

Zanim więc firma zainwestuje w system elektronicznej rezerwacji i zacznie go u siebie wdrażać, warto najpierw przeanalizować, czy rzeczywiście jest on potrzebny i sprawdzi się na co dzień. Dobrym rozwiązaniem dla firmy, która dopiero planuje wprowadzić nowe rozwiązania, jest przeprowadzenie ankiety wśród klientów i zapytanie ich, czy chętnie korzystaliby z internetowej rezerwacji. Jeśli nie będą ni zainteresowanie, wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań może być jedynie niepotrzebną stratą czasu i pieniędzy.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe