Środki czystości a triki marketingowe – to możliwe

Beauty_1

Wydawać by się mogło, że niełatwo skutecznie promować środki czystości za pomocą marketingowych trików. Jednak jest to możliwe! Oto kilka przykładów, jak można reklamować produkty chemiczne przez specjalne gadżety.

1. Plakietka na drzwi

Możemy zaoferować klientom plakietkę – na przykład taką z napisem otwarte/zamknięte i nazwą naszego preparatu. Jeśli będzie umieszczona na szybie, to możemy być pewni, że wielu potencjalnych klientów zobaczy nasze logo wielokrotnie i je zapamięta. Dodatkowo jeśli taka szyba lub drzwi wejściowe będą odpowiednio czyste, to klienci zaczną kojarzyć nasz produkt z wysoką skutecznością.

2. Promowanie przez stroje

To bardzo stara metoda, ale ciągle niezwykle skuteczna. Chcemy wypromować proszek do prania? Przebierzmy wynajętą osobę we właśnie taki proszek. Osoba w takim przebraniu uświetni każdy firmowy event, ale można po prostu puścić ją na ulicę. Może rozdawać na przykład bezpłatne próbki. Możemy być pewni, że będzie to zauważone przez przechodniów, a dzieci będą chciały sobie robić zdjęcia z “panem proszkiem”. Taka forma promocji z pewnością wpłynie na rozpoznawalność marki i będzie wywoływała z nią pozytywne skojarzenia. To też stosunkowo tania metoda promocji – wystarczy wynająć odpowiednią osobę i ewentualnie zapewnić darmowe próbki. Efekt może być natomiast bardzo ciekawy.

3. Namiot produktowy

To z kolei metoda, która sprawdza się najlepiej podczas konferencji, pikników czy większych spotkań. Można postawić specjalny namiot, w którym będą promowane nasze produkty. Trzeba pamiętać, by zaproponować coś oryginalnego, co przyciągnie potencjalnych klientów. Może być to na przykład “koło fortuny” albo inny podobny konkurs. Czy jest to droga metoda promocji? Zależy oczywiście od rangi eventu, podczas którego chcemy taki namiot postawić. Trzeba też pomyśleć o gadżetach reklamowych, które będziemy tam rozdawać. A do obsługi namiotu produktowego niezbędne będą przynajmniej dwie-trzy osoby.

4. Roll-up

To gadżet reklamowy, którym każda firma powinna dysponować. Może na nim widnieć opis firmy, jak i konkretnego produktu. Taki roll-up możemy rozłożyć podczas każdej imprezy czy wydarzenia. Zajmuje bardzo mało miejsca i jest bardzo praktyczny, a odpowiednio wykorzystany może bardzo szybko i skutecznie zbudować rozpoznawalność marki.

5. Długopisy, notesy i inne gadżety

Być może wykorzystanie podobnych gadżetów do celów marketingowych nie jest wybitnie oryginalną rzeczą. Może być to jednak bardzo skuteczne, a przy tym nie potrzeba do tego bardzo imponującego budżetu. Weźmy chociażby długopis z informacją o produkcie czy logo firmy. Jak wiadomo – długopisy zawsze są potrzebne. Klient będzie zatem ciągle obcował z naszym logo, więc szybko się mu ono utrwali. Podobnie może być z notesem. To bardzo użyteczna i uniwersalna rzecz i możemy być pewni, że klient będzie z niej często korzystał. Jeśli natomiast chcemy być nieco bardziej oryginalni, możemy postawić na inne, nieco mniej popularne gadżety reklamowe – chociażby an antykradzieżowe etui na dokumenty.

Materiał przygotowała firma Europe Distribution Group Sp. z o.o. (więcej na stronie firmowej https://eurochemia.eu/o-firmie/)

Ostatnie komentarze
  1. GBogdan

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe