Błędy, jakie popełnia mnóstwo firm decydując się na reklamę w mediach społecznościowych.

Prowadzenie profilu firmowego w mediach społecznościowych ma pomóc w promocji marki, komunikacji i nawiązaniu relacji z jej odbiorcami. Niestety wiele firm popełnia błędy, które bardziej mogą im zaszkodzić, niż pomóc. Oto najważniejsze z nich

1. Zła grupa docelowa

Przede wszystkim zapominają, że ilość wcale nie idzie w parze z jakością. To, że dana firma ma dużą grupę obserwujących, wcale nie oznacza, że jego działania w sieci odnoszą sukcesy. Wszystkie podjęte działania powinny być skierowane do konkretnej grupy docelowej, która faktycznie może stać się potencjalnymi klientami. Oczywiście da się to naprawić, trzeba tylko poświęcić odpowiednią ilość czasu na analizę odbiorców.

2. Publikowanie treści wyłącznie dotyczących produktów lub usług

Wielu przedsiębiorców decyduje się na publikację postów dotyczących oferowanych przez nich produktów lub usług, bo wydaje im się to najprostszym i najlepszym pomysłem na komunikację. W końcu piszą przecież o tym, robią lub oferują i to w zupełności wystarczy. Owszem, firmy powinny na swoje firmowe profile wrzucać tego typu informacje, ale nie powinno też zabraknąć innych treści. Przykładowo, jeśli firma zajmuje się produkcją opon, to nie może pisać wyłącznie o zaletach reklamowych opon. Warto mieć na uwadze, że odbiorcy są prawdziwymi ludźmi, więc publikowane treści powinny umożliwić interakcję z nimi. Na pewno warto wrzucać treści, w których sami będą mogli wyrazić opinię, podrzucić im kilka przydatnych wskazówek oraz brać czynny udział w dyskusjach.

3. Brak strategii

Strategia to kluczowa sprawa w reklamie internetowej. Każdy przedsiębiorca musi wiedzieć, po co znajduje się w social mediach i co chce poprzez swoje działania osiągnąć. Brak zdefiniowanej strategii to również brak wizji i ustalonego celu działań, a cała aktywność w mediach jest zwykłym przypadkiem. Tylko dzięki opracowaniu strategii można określić cele komunikacji oraz wybrać serwisy społecznościowe, które pomogą w ich osiągnięciu. Poza tym to właśnie bazując na swojej strategi, przedsiębiorca wie, jak prowadzić komunikację, jakie środki wykorzystać do zwiększenia konwersji oraz zwiększenia świadomości marki.

4. Niedopasowany język

Social media to miejsce dla ludzi, gdzie komunikacja przebiega raczej na luzie. Niestety wielu przedsiębiorców wciąż o tym zapomina, przez co prowadzą sztywną komunikację ze swoimi fanami. Posługiwanie się takim językiem na pewno nie zbuduje bliskich relacji z odbiorcami, wręcz przeciwnie sprawi, że nie będą chcieli prowadzić konwersacji z firmą. Znając swoją grupę docelową, można dobrać odpowiedni sposób komunikacji.

5. Słabej jakości materiały

Posty opatrzone zdjęciem, grafiką lub wideo zachęcają o wiele lepiej do zapoznania się z jego treścią, niż sam tekst. Jednak każdy post musi być „dopieszczony”. Co to znaczy? Wszystkie zdjęcia, gify, wideo, czy też jakakolwiek grafika musi być naprawdę na wysokim poziomie. Zamazane lub przypadkowe obrazy, które w ogóle nie pasują do treści postu, to standard, lecz niestety profesjonalna firma, nie może sobie pozwolić na tego typu błędy.
Tekst opracowany wspólnie z social press.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe