Co to jest plik XML i jak z niego korzystać?

Reklamodawcami w sieciach afiliacyjnych najczęściej zostają sklepy internetowe, które chcą w ten sposób zwiększyć sprzedaż swoich produktów. Ci reklamodawcy udostępniają swoje bazy produktowe w postaci pliku XML, aby umożliwić wydawcom promowanie ich na swoich stronach internetowych.

Czym jest plik XML?

XML jest skrótem od angielskiego „Extensible Markup Language”. W tłumaczeniu na rodzimy język otrzymujemy: „Rozszerzalny Język Znaczników”.  Pliki XML mają wiele zastosowań, na przykład stanowią jeden z najpowszechniejszych formatów przekazywania informacji o produktach w wykorzystywanych przez marketing afiliacyjny kanałach.

Plik XML jest rodzajem języka, jak sugeruje jego nazwa, który zawiera bazę produktów znajdujących się w asortymencie sklepu. W pliku XML ujęte są więc najbardziej istotne informacje o produkcie – jego nazwa, cena, zdjęcie, rodzaj a także dostępność w sklepie. Te dane zapisane są w odpowiedniej formie.

Co istotne, plik XML nie służy do prezentowania tych danych, ale do ich transferu.

Równie ważne w kwestii rozszerzalnego języka znaczników, jest jego automatyczne aktualizowanie się wraz z bazą danych w sklepie reklamodawcy. Oznacza to, że gdy wydawca raz umieści plik na swojej stronie internetowej, codziennie będzie automatycznie miał dostęp do aktualnych cen, dostępności, czy też ofert specjalnych. W rezultacie, użytkownicy platformy online danego wydawcy, będą zawsze na bieżąco z reklamami polecanego przez niego sklepu.

Jak stworzyć plik XML?

Generowanie pliku XML jest stosunkowo intuicyjne i proste. Aby się o tym przekonać, można skorzystać z filmiku instruktażowe HYPERLINK “https://www.youtube.com/watch?v=IrBUCoa0ZOM&feature=youtu.be&utm_source=polskibiznes&utm_medium=artykuł_plikxml&utm_campaign=polskibiznes24″go przygotowanego przez sieć afiliacyjną webePartners, w której kazdy sklep udostępnia plik XML do użytku wydawców.

Dla kogo plik XML jest przydatnym narzędziem?

Pliki XML najchętniej wykorzystywane są przez porównywarki cenowe, wyszukiwarki produktów oraz inne serwisy, które prezentują zestawienia produktowe umożliwiające wystawienie opinii.

To właśnie dzięki tego typu wydawcom, klienci mogą szybko porównać sprzęty danego typu. Zamiast więc szukać nowego telefonu komórkowego na stronach wielu producentów, porównując ze sobą różne modele, a później miejsca sprzedaży i ich ceny, klient może po prostu skorzystać z wyszukiwarki produktów i w jej ramach dokonać zakupów.

Warto pamiętać o tym, że prezentowanie użytkownikom skonkretyzowanych produktów z ich aktualnymi cenami i specyfikacją, oszczędza im czas oraz pieniądze. Co za tym idzie, może to zwiększyć zaufanie ze strony tychże użytkowników i zachęcić ich do regularnego korzystania z serwisów wydawcy.

Warto więc wybierać do współpracy afiliacyjnej te sieci, które dbają o to, by współpracujące z nimi sklepy, udostępniały  HYPERLINK “https://webepartners.pl/blog/pliki-xml/?utm_source=polskibiznes&utm_medium=artykuł_plikxml&utm_campaign=polskibiznes24”aktualne pliki XML.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe