Jak skutecznie pozyskać klienta? O biznesowych sukcesach i porażkach opowiada finansista Tomasz Jachimek.

frustrated-at-work

W każdym przedsiębiorstwie najważniejszy jest klient. Jeśli on się pojawia, biznes zaczyna się kręcić, kiedy go nie ma, nie dzieje się nic. Jak jednak sprawić, żeby klient zwrócił na nas uwagę? Jakie czynności sprawią, że inne osoby będą zainteresowane tym, co im oferujemy? Czy znajomość biznesowych trendów jest gwarancją sukcesu. O tym porozmawiamy z Tomaszem Jachimkiem, który jest finansistą i specjalistą od marketingu.

Obecnie pierwszym krokiem, jaki należy wykonać jest stworzenie strony internetowej – mówi nasz specjalista. – To właśnie za pomocą Internetu zdobywa się obecnie kontrahentów. Rzecz jasna strona sama w sobie nie będzie generowała ruchu. Nikt nie wchodzi na poszczególne witryny ot tak, klienta należy zachęcić. Nie wierzmy w to, że sam fakt tego, że nasza oferta jest ciekawa, a strona została ciekawie zaprojektowana będzie gwarantem pojawienia się nowych klientów.

W jaki sposób możemy pozyskać klientów już na tym etapie? 

Najlepsze, co możemy zrobić, to zlecić pozycjonowanie strony wyspecjalizowanej firmie – mówi Jachimek. – Musimy sprawić, żeby nasza ofert była widoczna dla innych. Należy także zadziałać w taki sposób, żeby adres strony pojawił się w jak największej ilości miejsc. Niech będzie umieszczany na naszych wizytówkach, ulotkach i w folderach. Można o nim przypominać także w stopce informacji mailowej. Jest to działanie darmowe, jednak można również pomyśleć o reklamie płatnej. Bardzo dobre efekty przynosi inwestowanie w Google Awards, jednak na dłuższą metę może to być kosztowne przedsięwzięcie.

Jakie inne działania można podjąć? 

Naprawdę wielu potencjalnych klientów codziennie mija biuro, gdzie rozwija się ciekawy biznes. Czemu nie wchodzą do środka? Ponieważ miejsce to jest źle oznakowane, brakuje zachęty do wejścia, zbadania terenu. Dobry szyld, chwytliwe hasło przed wejściem do budynku to kolejny sposób pozyskiwania klientów. Być może nie wejdą oni od razu do środka, nie od razu będą chcieli zobaczyć, co kryje się za drzwiami, jednak z pewnością poczują się zaintrygowani.

Czy zatem jest to zawsze dobre rozwiązanie?

No cóż, czasem wydaje się nam, że szyld idealnie oddaje charakter naszej branży, jest ciekawy, a projektant wzbił się na wyżyny swoich umiejętności. Czasem jednak firma ponosi porażkę na tym polu, ponieważ szyld lub hasło reklamowe ośmiesza biznes zamiast go promować, zawiera podteksty seksualne i zamiast zachęcać, staje się obiektem kpin. Warto zatem przemyśleć tę kwestię. Ze swojej strony mogę polecić Facebook, obecnie doskonały sposób na pozyskiwanie klientów, w zasadzie wszystkie firmy powinny korzystać z tego narzędzia.

Czyli w zasadzie najlepszym źródłem pozostaje Internet?

Tak, nie można jednak zapominać o sile człowieka. Zadowolony klient to również wspaniały sposób na pozyskiwanie nowych osób. Mowa tutaj o tzw. marketingu szeptanym, czyli poleceniach bezpośrednich. Wiele osób chętniej skorzysta z dobrej rady znajomego, niż z reklam, bowiem bardziej wierzymy ludziom, niż bezdusznym hasłom.

Więcej informacji znajdziesz na stronie https://www.hotlead.pl

Ostatnie komentarze
  1. Romaniak

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe