Jak wyglądają kontrole ZUS w biurach wirtualnych?

Wirtualne biuro świadczy usługi przedsiębiorcom, którzy nie dysponują własną przestrzenią biurową ani tym bardziej nie stać ich na zatrudnienie obsługi sekretariatu. To także dobre rozwiązanie dla firm, które dopiero powstają i chcą mieć renomowany i dobry adres, który z pewnością poprawia wizerunek danej marki. Nic więc dziwnego, że wirtualne biura powstają w ostatnim czasie dosyć powszechnie i cieszą się sporym zainteresowaniem właścicieli firm.

Nowoczesna oferta biura wirtualnego z Warszawy, a także z innych dużych miast to spore ułatwienie dla przedsiębiorców, którzy mogą korzystać nie tylko z adresu, ale również z obsługi biurowej, między innymi odbierania korespondencji, telefonów, a także w razie potrzeby z pomieszczeń takiego biura. Oczywiście wiąże się to z dodatkowymi kosztami, ale są one zdecydowanie niższe niż koszty utrzymania własnej siedziby, powierzchni biurowej czy pracowników sekretariatu. Co więcej, wydatki ponoszone na usługi wirtualnego biura można sobie wrzucić w koszty prowadzenia działalności, dzięki czemu będą one jeszcze niższe niż może to się na początku wydawać.

Gdy w biurze pojawi się kontrola

Kontrole ZUS w biurach wirtualnych są dosyć zbliżone do tych, które mają miejsce we wszystkich innych firmach. To, że przedsiębiorcę obsługuje wirtualne biuro, nie oznacza, że ponosi ono jakąkolwiek odpowiedzialność za jego firmowe dokumenty. Zadaniem pracowników wirtualnego biura jest jedynie sprawny obieg korespondencji, którą przekazują adresatowi. A zadaniem adresata jest posiadanie porządku w papierach. Kontrola ZUS w firmie świadczącej usługi wirtualnego biura może więc dotyczyć tylko jej działalności, a nie działalności firm, które korzystają z jej usług. Podobnie jest w przypadku tradycyjnych firm, które wynajmują powierzchnie biurowe w swoich budynkach – nie odpowiadają one za działalność, która się na tych powierzchniach odbywa.

Warto korzystać ze sprawdzonych biur wirtualnych

Przedsiębiorcy, którzy są zainteresowani usługami wirtualnych biur, powinni przede wszystkim bardzo dobrze rozejrzeć się w ofercie tego rodzaju podmiotów. Warto stawiać przede wszystkim na usługi sprawdzonych biur, które na rynku są obecne już od dłuższego czasu i z powodzeniem obsługują dziesiątki zadowolonych przedsiębiorców. Znalezienie sprawdzonego biura jest ważne także dla firm, które chcą zarejestrować pod danym adresem swoją działalność. Im lepsze i bardziej renomowane biuro, tym większa szansa, że będzie ono funkcjonowało z powodzeniem jeszcze przez wiele lat. Dla przedsiębiorcy to bardzo dobra opcja, nie będzie bowiem musiał w najbliższej przyszłości zmieniać adresu rejestracyjnego swojej firmy. Usługi dobrych i sprawdzonych biur są nieco droższe niż takich, które dopiero powstały. Warto jednak potraktować te wydatki w pewność i poczucie stabilności, które są potrzebne w każdym biznesie, bez względu na branżę czy lokalizację.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe