Nośniki reklamy zewnętrznej – plusy i minusy.

Reklama zewnętrzna jest jedną z popularniejszych i najczęściej wykorzystywanych form przekazu. W porównaniu od pozostałych nośników zwykle niesie ze sobą treść reklamową. Niestety obok wielu korzyści, ma też swoje wady. Jakie? Tego dowiesz się z poniższego tekstu!

Zalety reklamy zewnętrznej

1. Szeroki zasięg oddziaływania
Reklama zewnętrzna pozwala dotrzeć do masowego grona potencjalnych klientów. Świetnie sprawdza się zarówno w dużych aglomeracjach miejskich, jak również w mniejszych miastach, gdzie idealnie wkomponowuje się w otoczenie, stając się elementem jego krajobrazu. Reklama zewnętrza w szczególności ma mocną siłę przebicia do osób, które często przemieszczają się po mieście. Obecność reklam w bliskim sąsiedztwie pozwala na jej długotrwałe oddziaływanie i tym samym sprawia, że można ją lepiej zapamiętać.

2. Atrakcyjna forma przekaz
Reklama zewnętrzna daje bardzo szerokie możliwości wyboru nośników, na których zostanie umieszczona i tym samym pozwala tworzyć atrakcyjne i przykuwające uwagę reklamy.

3. Bieżący kontakt z odbiorcami
Przestrzeń miejska oferuje możliwość umieszczania reklam zewnętrznych w wielu różnych punktach, zarówno przy ruchliwych ulicach, jak i w tych nieco oddalonych od centrum. To zapewnia ciągły kontakt z reklamą odbiorcom, co przekłada się na jej szybkie zapamiętanie.

4. Dobra współpraca z innymi mediami
Reklama zewnętrza może stanowić uzupełnienie całej kampanii reklamowej i jeśli zostanie odpowiednio przygotowana, może wzmacniać inne przekazy.

5. Niski koszt przy wysokich nakładach
Nie da się także ukryć, że nie dość, że reklama zewnętrzna jest jedną z najefektywniejszych rodzajów reklam, to jeszcze najtańszych. Pozwala przy bardzo niskich kosztach wypromować firmę, usługi, czy produkty na szeroką skalę i dotrzeć do bardzo szerokiego grona potencjalnych klientów.

Jakie są wady reklamy zewnętrznej?

Niestety oprócz plusów, reklama zewnętrzna ma też swoje minusy. Do największych i najczęściej podkreślanych wad tego rodzaju promocji należy zbyt duża ingerencja w krajobraz za bardzo krzykliwymi reklamami, które tylko wprowadzają chaos i nieporządek. Nie da się także ukryć, że wielkoformatowe reklamy zewnętrzne bardzo często zasłaniają najpiękniejsze zabytki architektury i sprawiają, że naturalna estetyka miasta zostanie zachwiana. Wiele kontrowersji wzbudza także umieszczanie reklam w bliskim sąsiedztwie dróg, co rozprasza kierowców w czasie jazdy samochodem. Reklamy zewnętrzne stanowią także utrudnienie dla mieszkających w ich pobliżu osób, ponieważ światło emitowane przez ekrany może wpadać do mieszkań i tym samym zakłócać sen. Sprzeciw budzą również kwestie ochrony środowiska. Przede wszystkim do produkcji reklam zewnętrznych wykorzystuje się chemikalia, które nie mają zbyt dobrego wpływu na środowisko. Nie sposób też zapomnieć o tym, że zwykle reklamy są podświetlane, co generuje większe zużycie energii elektrycznej, a to stanowi ogromny problem dla miast.

Artykuł opracowany wspólnie ze stroną ZnajdźReklamę.pl sp. z o. o..

 

Czytaj także:

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe