Twoja mała firma ma duże szanse – wykorzystaj je!

Prowadzenie małej firmy może być bardziej stresujące niż wychowywanie dzieci lub utrzymywanie zdrowych relacji ze współmałżonkiem. Oto kilka podstawowych zasad, które pomogą Ci zacząć zdroworozsądkową podróż w kierunku rozwoju – bez względu na to czy sprzedajesz akcesoria do domu czy parasz się modą, czy też wchodzisz w jakąkolwiek inną branżę.

Tak wielu pomysłodawców biznesowych wpada na dobry pomysł, ale nie są w stanie zwiększyć skali swoich firm. Najważniejsze do zapamiętania jest to, że każdy biznes jest wyjątkowy, ale istnieją pewne kluczowe zasady, których należy przestrzegać, aby osiągnąć sukces. Ci, którym się to udaje, robią to z niezrównaną koncentracją, dyscypliną i niekonwencjonalnym myśleniem.

Chociaż osiągnięcie sukcesu w biznesie wymaga czegoś więcej, oto kilka podstawowych zasad, które możesz zacząć wdrażać od razu, gdy rozpoczynasz swoją podróż w kierunku rozwoju swojej firmy:

1. Wyczucie czasu jest najważniejsze

Wprowadzenie swojego produktu lub usługi musi mieć miejsce o właściwym czasie. Bowiem jeśli rynek nie jest gotowy i jesteś daleko przed rynkiem, to musisz ostudzić zapał i gotowość w celu umożliwienia rynkowi przygotowania się na zbyt innowacyjny na tą chwilę pomysł.

Musisz poczekać, aż rynek nadgoni temat (co wymaga zasobów, aby przetrwać w tym okresie, i zaakceptować ryzyko pojawienia się konkurencji), albo będziesz musiał dostosować swoją ofertę do czegoś bardziej dopasowanego do obecnego rynku.

Mniejsze firmy mają tę przewagę, że mogą dokonywać wyborów i wdrażać zmiany bez wyczerpującego procesu i sprzecznych punktów widzenia, które spowalniają wielkie korporacje. Musisz przewidywać potrzeby rynku i klientów oraz nieustannie wprowadzać innowacje, aby wyprzedzać. Wymaga to przywództwa ze zwinnością, odpornością i gotowością do porażki – i uznania tego niepowodzenia wystarczająco szybko, aby się przystosować i posunąć naprzód.

2. Marka, marka, marka

Dzisiejsza gospodarka wymaga od liderów biznesu tworzenia pozytywnych wrażeń dla klientów i partnerów, w innym przypadku klienci zwracają się do konkurenta w poszukiwaniu lepszego doświadczenia. Kupujący których zadowala to, co dostają są lojalni i wierzą, że poprzez zakupy w tych a nie innych sklepach przyjmują zdrowy i społecznie świadomy styl życia. Jeśli chcesz stworzyć skalowalną firmę, musisz zrozumieć, jak ważne jest budowanie wartości marki. Emocjonalne przywiązanie, które łączy klientów z twoim produktem, w przeciwieństwie do innych, przekłada się na zrównoważony rozwój.

Oto kilka podstawowych zasad łączenia, kształtowania, wpływania i prowadzenia marki:

Wybierz grupę docelową. Najpewniejszą drogą do niepowodzenia produktu jest próba bycia wszystkim dla wszystkich ludzi.

Kontaktuj się z publicznością. Twoim celem jest sprawienie, by twoja publiczność poczuła emocjonalne przywiązanie do Twojej marki.

Inspiruj i wpływaj na swoich odbiorców. Inspiracyjny komunikat marki jest o wiele bardziej istotny niż ten, który podkreśla funkcje produktu.

Wzmocnij wizerunek marki w swojej firmie. Upewnij się, że pracownicy na każdym poziomie organizacji pracują i zachowują się w sposób, który wzmacnia wizerunek Twojej marki.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe