Tworzenie wideo – czy warto skorzystać z usług profesjonalistów?

Dobra produkcja filmowa ciekawi, skupia uwagę odbiorcy i realizuje cel, np. uczy, bawi, przekazuje informacje, sprzedaje. Nie bez powodu wideo marketing stał się w ostatnich latach najskuteczniejszym narzędziem wykorzystywanym przez agencje reklamowe. Jak działa? Jak tworzyć dobre wideo? Poznaj odpowiedzi na najważniejsze pytania!

Wideo marketing – specyfika

Wideo to obecnie jedno z najpopularniejszych i najskuteczniejszych narzędzi wykorzystywanych w marketingu. Tworząc strategię wideo można realizować różnego rodzaju cele – od kreowania wizerunku marki, przez budowanie zaufania klientów, aż po promocję i sprzedaż produktów. To jednak nie wszystko, wideo-marketing może mieć walor edukacyjny czy też przedstawiać wartości, jakimi kieruje się marka.

Skuteczność wideo marketingu jest imponująca, o czym najlepiej świadczą statystyki!

  • Kupujący, którzy oglądają filmy, są niemal dwukrotnie bardziej skłonni do zakupu;
  • Ilość udostępnień w przypadku materiałów wideo jest wyższa nawet o 1200% niż artykułów;
  • Około 1/3 całego czasu online spędza się na oglądaniu i udostępnianiu filmów;
  • Filmy zwiększają skojarzenie z marką o 139%;
  • Prawie 50% internautów przed wizytą w sklepie szuka filmów związanych z produktem lub usługą.

Jak tworzyć dobre materiały wideo?

Każda produkcja wideo to odrębny temat, który wyróżnia treść, historia i właściwe podejście do grupy docelowej. Krótkie i treściwe wideo odpowie na potrzeby klienta, pełniąc funkcję informacyjną oraz doradczą, z kolei długi materiał w postaci wywiadu z ekspertem z branży może edukować, bawić, wzmacniać pozycję marki. To jednak nie wszystko – wideo może przemycić dodatkowe treści, wpłynąć na wzrost zainteresowania marką oraz jej produktami i ograniczyć liczbę zapytań do działu sprzedaży. Forma, jaką przybierze produkcja, powinna być dostosowana do potrzeb marki i jej strategii.

Kiedy warto skorzystać z usług producentów wideo?

Choć produkcja filmów może wydawać się prosta – wystarczy przecież pomysł, kamera i sklejenie tego w całość – to jednak absolutnie nie jest to „bułka z masłem”. Czasem oczywiście zwykłe nagranie średniej jakości stanie się viralem, ale mając na uwadze, jak dużo treści wideo trafia do internetu, to trzeba stworzyć coś wyjątkowego, by się przebić.

Zdając się na ekspertów, można liczyć na ich wiedzę, doświadczenie i umiejętności. Pomogą oni w skrupulatnym zaplanowaniu działań, opracowaniu strategii marketingowej oraz przede wszystkim w realizacji pomysłów. Dziś, aby zainteresować odbiorców, trzeba tworzyć wysokiej jakości materiały – przemyślane, zwięzłe, ale zarazem wyczerpujące. Dobre wideo zaczyna się już na etapie tworzenia scenariusza, a kończy na publikacji w odpowiednich kanałach – np. na stronie internetowej, YouTube czy w social mediach.

Bez względu na to, czy jest to wywiad, dokument, reklama, relacja z wydarzenia czy inna forma przekazu wideo, niesamowicie ważne są ujęcia, wysokiej jakości obraz i dźwięk, profesjonalny montaż. Współpracując z agencją event marketingową nie musisz się tym martwić! Ważne jest jednak, by osoby, z którymi podejmujesz współpracę, słuchały Twoich potrzeb i rozumiały wizję.

Więcej informacji o wideo marketingu na: https://tearsofjoy.pl/uslugi/produkcja-wideo.

Polecamy:
Jak znaleźć najlepszą firmę sprzątającą na terenie Warszawy?
Co warto wiedzieć o mobilnym niszczeniu dokumentacji?

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe