Konsumenckie bazy danych

Konsumenckie bazy danych stanowią nieocenione źródło informacji o osobach prywatnych, ich potrzebach oraz zainteresowaniach. W zależności od określonych baz, zwiększa się możliwość dotarcia do jak największej grupy odbiorców oraz bezpośredniego skontaktowani się z nimi. W dużym skrócie, jest to lista lub spis osób prywatnych, która dotyczy ich zainteresowań, wieku, gustów i wielu innych informacji, które mogą być kluczowe dla rozwoju marketingu określonej marki.

Czym różnią się konsumenckie bazy danych od biznesowych?

Podstawowe różnice wynikają najczęściej z charakteru pozyskiwanych informacji. Jednak oprócz tych, bazy danych tego typu różnią się również kwestiami prawnymi. Konsumenckie bazy danych zawierają najczęściej informacje dotyczące określonego i indywidualnego klienta, czyli jego preferencji czy zachowania. Nie zawierają jednak jego miejsca pracy czy informacji o firmie, której może być właścicielem. Tworzenie baz tego typu opiera się w główniej mierze na śledzeniu aktywności internetowej i społecznej użytkowników. Pomagają w tym serwisy społecznościowe, fora dyskusyjne czy ankiety elektroniczne bądź papierowe. Ciekawą alternatywą jest również śledzenie newsletterów czy subskrypcji danego konsumenta. Natomiast każde rejestrowanie się na określonym portalu czy systemie, sprawia dodatkowo, że łatwo odnaleźć informacje dotyczące miejsca zamieszkania czy wieku oraz płci.

Bazy biznesowe tym różnią się od konsumenckich baz danych, że zawierają informacje dotyczące bezpośrednio danych firm czy ich działalności. Najprostsza baza tego typu może zawierać nazwę firmy, jej adres mailowy oraz numer telefonu. Bardziej wyspecjalizowane bazy tego typu zbierają jeszcze więcej danych, takich jak numery NIP i REGON, branże czy strony www. Często jednak właściciele umieszczają informacje dotyczące samego obrotu firmy czy kapitału początkowego, co również trafia do ogólnych baz danych biznesowych.

Bazowy miks

Coraz częściej zdarza się tak, że tworzy się pewnego rodzaju mieszankę z biznesowych i konsumenckich baz danych. Przykładem tego rodzaju może być firma rozbudowana o kontakty osób decyzyjnych, czyli dyrektora ds. marketingu, prezesa czy głównego informatyka. Nie umieszcza się w nich w każdym razie informacji prywatnych, dotyczących zainteresowań danej osoby, ale niemniej jednak bazy tego typu są cenną informacją dla osób mających je wykorzystywać.

Gdzie szukać konsumenckich baz danych?

Współpracując z Schober Polska można mieć gwarancję dostępu do eksperckiej strategii marketingowej, która budowana jest przez wiele lat działalności firmy. Schober oferuje pełen przegląd najnowszych i największych zbiorów związanych z konsumenckimi bazami danych. Dodatkowo, klient korzysta z wygodnego i sprawnego schematu zamawiania oraz realizacji dostaw danych. Cała procedura opiera się na jakości dostarczanych baz, czyli standaryzacji różnych formantów w stosunku do wymagań klienta. Zaufaj jakości i sprawdź, jak pracujemy: https://schober.pl/produkty/bazy-konsumenckie-b2c/.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe