Jak utrzymać klientów?
Think Jar szacuje, w oparciu o swoje badania, że pozyskanie nowego klienta jest średnio sześć razy droższe niż zachowanie obecnego. W czasie badań dowiedli też, że szansa na sprzedaż dla posiadanego klienta jest aż kilkanaście razy wyższa niż w przypadku nowego klienta. Można więc wywnioskować, że kluczem do pozyskania dobrego rytmu sprzedażowego jest zaangażowanie się w utrzymanie obecnych klientów. Przeczytaj ten artykuł, aby dowiedzieć się jak to zrobić.
Zarządzaj relacjami w sposób profesjonalny
Wraz ze wzrostem obrotów i powiększaniem się firmy, coraz trudniej jest dobrze zarządzać relacjami z klientem. Nie wystarczy dobrze zbudowana lista e-mailów, telefonów i preferencji kontrahentów. Musimy skupić się na odpowiednim wykorzystaniu naszych zasobów i informacji. Niezbędny do tego będzie system CRM. To sposób, aby dokładnie uporządkować działania, służące do budowania relacji biznesowych, które, niezależnie od branży, pomagają w pozyskaniu nowych zamówień i umów, czy też identyfikacji potrzeb klientów.
Organizuj promocje i programy lojalnościowe
Klient będzie zadowolony, gdy uzyska od nas wartość dodaną. Dobrym sposobem na uzyskanie takiego efektu jest wykorzystanie programów lojalnościowych. Pierwsza transakcja może zawierać dodatkowy bonus lub obietnicę, która docelowo przełoży się na powrót klienta i dosprzedaż w późniejszym terminie. Dzisiejsi klienci przyzwyczajeni są już do takich zagrywek, można więc pójść krok dalej. Stwórz promocję opartą o indywidualne oczekiwania klienta lub daj mu możliwość wyboru. Ciekawym przykładem są pizzerie, w których ceny są dosyć wysokie, ale większość promocji obniża cenę nawet o 50-60%.
Umiej przyznać się do błędu
Jeśli chodzi o porady dotyczące relacji z klientami, każda firma powinna być gotowa na kryzys. Nikt nie jest w stanie uniknąć awarii – dostawcy internetu wyłączają usługi z powodu przeciętego kabla lub braku prądu, restauracje spóźniają się z dostawami. Czy można to traktować jak porażkę przedsiębiorstwa? Nie zawsze. Posiadając odpowiednią strategię sprzedażową, możemy sprawić, że nawet największy kryzys może okazać się szansą do pozyskania nowych klientów i sprzedaży. Przyznaj się do błędu, przeproś i zaproponuj rekompensatę. Z pewnością większość klientów poczuje się miło i wybaczy Ci błąd. Co więcej, z pewnością nie omieszkają się pochwalić znajomym o tym, co otrzymali i jak świetną obsługę klienta ma twoja firma.
Pozostaw swój komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Planuję organizacje kilku szkoleń i konferencji i zastanawiam się, czym by tu uraczyć uczestników, by mieli jakąś trwałą, a przy tym praktyczną pamiątkę. Wydaje mi się, że dobrym pomysłem może być usbprezent. Fajny pendrive czy karta USB mogą mieć dobry grawer reklamowy i automatycznie kojarzyć się z firmą, a przy tym można na tych nośnikach umieścić także sporo materiałów szkoleniowych. Dzięki temu można mieć pewność, że uczestnicy do nich zajrzą.