Zalety i wady pracy telemarketera

telemarketing_25619549

Praca telemarketera może być efektywnym środkiem umożliwiającym sprzedaż i zwiększanie zysków. Ta metoda sprzedaży umożliwia małym firmom rozwój poza lokalnym obszarem biznesowym. Daje firmom możliwość dotarcia do potencjalnych klientów, dlatego w ten sposób telemarketing może być skuteczniejszy. Jednak kontaktowanie się z klientami powoduje przez telefony generowanie potencjalnych klientów – jednak prawda jest taka, że ta praca tak jak każda inna ma swoje wady i zalety.

Zalety

Telemarketing to niższe koszty ogólne niż zatrudnianie zewnętrznych pracowników sprzedaży, oszczędza się pieniądze firmowe – zatem osoba pracująca na stanowisku telemarketera może liczyć na dobre stawki, a jeśli jest szczególnie uzdolniona w tym kierunku – przyjemną premię. Inną zaletą telemarketingu jest to, że możesz się rozwijać i zdobywasz doświadczenie sprzedając klientom na innych obszarach sprzedaży niezależnie od tego, czy to lokalnie czy ogólnokrajowo. Telemarketing oferuje również sposób na poznawanie istniejących klientów, co także wzbogaca wiedzę. Pozostawanie w kontakcie z klientami daje możliwość poznania potrzeb klienta i budowania lepszych relacji. W końcu poprawiona satysfakcja klientów ma znaczący wpływ na rentowność firmy – gdy jako telemarketer sprzedający akcesoria i inne gadżety zadbasz o to – również będziesz mógł liczyć na lepsze warunki pracy.

Niedogodności

Pomimo wartości sprzedaży oferowanej przez telemarketing praca telemarketera jest często niewdzięczna bo związana z negatywnym wizerunkiem. Reakcje klientów dla osoby która wykonuje tę pracę nie zawsze są przyjazne, ponieważ złe doświadczenia z telemarketerami przyczyniają się do negatywnego stereotypu. Niektórzy klienci uważają, że niechciane telefony są irytujące lub od razu klasyfikują je jako oszustwa. Inną poważną wadą telemarketingu jest to, że listy klientów są drogie w zakupie i mogą być nieaktualne, a ty jako telemarketer naprawdę musisz się napocić by zdobyć wartościowe kontaktu. W wielu przypadkach listy zawierają nazwiska osób, które nie chcą takich rozmów handlowych, przez co ty możesz mieć problem. Warte listy telemarketingowe zawierają nazwiska klientów, którzy mają cechy demograficzne ściśle dopasowane do rynku docelowego lub którzy zakupili już produkty podobne do tego, jakie oferuje firma w której pracujesz – jednak rzadko kiedy jako młody telemarketer ma się do takich dostęp.

Telemarketing może przynieść firmie większą sprzedaż, a telemarketerowi dobrą fuchę, gdy tylko stworzy się pozytywny wizerunek. Pomimo, że kontaktujesz się z potencjalnymi klientami, musisz być profesjonalny, kluczem jest, aby brzmiało to naturalne i przyjazne. Masz tylko kilka sekund, aby zrobić pozytywne pierwsze wrażenie. Unikaj próby retoryki sprzedaży. Twoim celem jest zdobycie zaufania osoby na końcu telefonu, tak aby była gotowa słuchać. John R. Landrine, konsultant biznesowy i trener handlowy, proponuje przerwę po przedstawieniu siebie. Daje to okazję do udzielenia odpowiedzi, co z kolei wyjaśnia przyczyny połączenia.

Źródła: Hurtownie GSM

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe