Automat niejedno ma imię! Którą skrzynie biegów wybrać?

Więc myślisz, że wszystkie skrzynie biegów Opel są takie same? Cóż, w pewnym momencie w przeszłości prawdopodobnie tak było. Teraz automatyczna skrzynia biegów staje się coraz bardziej popularna dzięki wygodzie, łatwości i płynnej jeździe. Ale to oznacza, że automatyczna skrzynia biegów została znacznie bardziej udoskonalona, a teraz masz do wyboru całą gamę tych i tradycyjnych. Więc która z nich jest dla Ciebie najlepsza?

Tradycyjna automatyczna skrzynia biegów

Powszechnie znana jako automatyczna przekładnia hydrokinetyczna, jest to automatyczna skrzynia biegów, która do niedawna była prawie w każdym samochodzie. Zamiast sprzęgła ten typ skrzyni biegów wykorzystuje płyn hydrauliczny lub przekładnię hydrokinetyczną do przenoszenia mocy z silnika do skrzyni biegów i zmiany biegów.

Ponieważ przenosisz napęd z płynem, same biegi zmieniają się bardzo płynnie i możesz mieć pewność, że są niezawodne, ponieważ ta technologia istnieje już od jakiegoś czasu! Oznacza to również, że ich osiągi znacznie się poprawiły i teraz znajdziesz je w wielu samochodach.

Zautomatyzowana manualna skrzynia biegów

Nazwa jest dość oczywista w tym przypadku. Wewnątrz skrzynia jest taka sama jak w manualu. Ale zamiast tego wewnętrzny „mózg samochodu” zmienia biegi za Ciebie! Tak więc kierowca musi tylko hamować i przyspieszać. Jest to również czasami nazywane zrobotyzowanym ręcznym, bezsprzęgłowym ręcznym, półautomatycznym, Tiptronic, SMG, ASG, ETF, EGC, EAT. Jedynym problemem, jaki możesz napotkać, jest to, że zmiany biegów mogą być nieco dynamiczne, ponieważ elektronika silnika ma sporo do zrobienia!

Automatyczne podwójne sprzęgło

Automatyczne podwójne sprzęgło jest całkiem nowe w świecie codziennych samochodów i czasami jest znane jako podwójne sprzęgło po prostu. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów była postrzegana w samochodach wyścigowych od lat jako ręczna, ale ten stosunkowo nowy typ samochodu dopiero wszedł na rynek produkcyjny i został po raz pierwszy zastosowany w Audi TT.

Duża różnica między tą skrzynią a innymi polega na tym, że ma dwa sprzęgła (o dziwo)! Te dwa sprzęgła współpracują ze sobą, jedno napędza samochód, a drugie przewiduje następny bieg, którego będziesz potrzebować. Co teoretycznie działa dobrze, ale kiedy jedziesz powoli, czasami możesz uzyskać niewielkie opóźnienie, gdy pierwsze sprzęgło się załączy.

Kolejną rzeczą, o której warto wspomnieć w przypadku automatu z podwójnym sprzęgłem, jest to, że jest to dość skomplikowana skrzynia biegów i dlatego jest więcej do pomyłek. Starsze modele samochodów z podwójnym sprzęgłem w ostatnich latach zaczęły się psuć, a naprawy również są dość kosztowne. Ale tego rodzaju skrzynie biegów pomagają w oszczędzaniu paliwa, jeśli musisz dbać o grosze, a przy wyższych prędkościach uzyskujesz znacznie bardziej płynną zmianę biegów. Gdy kierowca zmieni prędkość silnika, przyspieszając lub hamując, wewnętrzny komputer poinformuje stożki, aby zbliżyły się lub oddaliły od siebie. Zmienia to kąt pasa i zmienia biegi. Jest to bardzo wydajna skrzynia biegów, ponieważ przełożenie można zmienić bez konieczności przechodzenia przez biegi, dzięki czemu uzyskujesz płynne przyspieszanie, a silnik będzie zawsze pracował z optymalną prędkością.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe