Kontrola sanepidu w firmie – na co warto zwrócić uwagę przed wizytą?

Kontrole sanepidu w firmach nigdy nie są przyjemne, gdyż kojarzą się raczej negatywnie. Jednak jeśli pracodawca dba o wysokie standardy prowadzonej działalności, taka kontrola jest jedynie formalnością. Sanepidu nie muszą więc obawiać się firmy, które pod każdym względem stosują się do przepisów narzuconych im przez prawo pracy czy prawo sanitarne.

W przypadku kontroli z sanepidu warto zwrócić uwagę przede wszystkim na te wszystkie miejsca, które są związane z przechowywaniem żywności, świadczeniem usług medycznych czy kosmetycznych. Na regularne kontrole sanepidu muszą być przygotowane między innymi restauracje, kawiarnie, inne lokale gastronomiczne, fryzjerzy, kosmetyczki, a także inne zakłady zajmujące się świadczeniem podobnych usług. W czasie kontroli zwracana jest uwaga na czystość, warunki sanitarne i higieniczne, sposoby dezynfekcji i utrzymywania pomieszczeń w czystości, a także dbania o bezpieczeństwo wszystkich klientów. Jeśli pojawiają się w tej kwestii jakiekolwiek uchybienia, właściciel firmy zostanie wezwany do ich usunięcia. W skrajnych przypadkach trzeba jednak liczyć się ze sporymi karami, a także z możliwością zamknięcia takiego zakładu.

Dbanie o bezpieczeństwo nie tylko w razie kontroli

Każdy pracodawca powinien dbać o bezpieczeństwo i higienę w zakładzie pracy nie tylko po to, by spełniać warunki kontroli, ale również, aby zapewniać dobre warunki do pracy dla osób zatrudnionych. To ważne także ze względów wizerunkowych – jeśli przepisy sanitarne czy bhp nie są w danym zakładzie przestrzegane, bardzo szybko opinie na jego temat poszybują w dół. A to w oczywisty sposób będzie skutkowało zmniejszeniem zainteresowania produktami czy usługami oraz odpływem klientów. Brak dbałości o warunki sanitarne zawsze więc prędzej czy później odbije się na zyskach pracodawcy. Poza oczywistym dbaniem o czystość i sterylność, dobrze jest również zapewnić właściwe warunki pod każdym innym względem. Jednym z nich jest oświetlenie, które w firmie powinno spełniać określone standardy, być bezpieczne, a jednocześnie dopasowane do potrzeb pracowników. Każdy pracownik powinien mieć odpowiednio doświetlone miejsce pracy, co ma wpływ na jakość i szybkość wykonywanych obowiązków zawodowych.

Inwestycja w technologię LED

Listwy LED, taśmy z diodami, profile, oprawy i lampy to rozwiązania, które są stosowane przez firmy coraz częściej. Nic w tym dziwnego – są energooszczędne, pozwalają na spore zyski na rachunkach za energię elektryczną. Co więcej, oświetlenie typu LED jest bezpieczne dla wzroku, można je dopasować do indywidualnych potrzeb, a także znaleźć takie rozwiązania, które pod względem natężenia i kolorystyki światła będą zbliżone do światła dziennego. Lampy i oprawy LED sprawdzają się nie tylko w pomieszczeniach biurowych, ale również w halach produkcyjnych, na magazynach, w pomieszczeniach gospodarczych oraz na świeżym powietrzu. Są trwałe, wytrzymałe, odporne na uszkodzenia i działanie czynników atmosferycznych. Nie nagrzewają się w czasie użytkowania, dzięki czemu nie stwarzają zagrożenia pożarowego. Zamiana zwykłych żarówek na oświetlenie typu LED to rozwiązanie, które pod każdym względem może przynieść wyłącznie korzyści.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe