Jak sprawdzić skuteczność i wybrać najlepsze biuro nieruchomości?

Sprzedając nieruchomość z pewnością otrzymasz oferty współpracy od biur nieruchomości. Agencje prześcigają się w propozycjach, kusząc niskimi lub zerowymi prowizjami, szeroką promocją ofert, profesjonalnymi sesjami zdjęciowymi i wieloma innymi czynnikami. Ale jak zweryfikować pracę takiego podmiotu? I czy można bez problemu wskazać najlepsze biuro nieruchomości?

Zapytaj o konkrety – statystyki

Biuro nieruchomości może opublikować Twoje ogłoszenie w swojej bazie i różnych serwisach ogłoszeniowych i na tym skończyć pracę z „promocją oferty”. Czym różni się to od samodzielnego opublikowania oferty przez osobę indywidualną? Tym, że Twoja oferta powiększa portfolio agencji, wpływając na jej wizerunek i wiarygodność, ale niekoniecznie wpływa to na zainteresowanie Twoją nieruchomością, więc w zasadzie różnica jest żadna. Poproś o statystyki i wykaz narzędzi używanych do promocji ofert!

Np. znany portal ogłoszeniowy – Otodom udostępnia narzędzie pt. Raport Duplikatów. Jeśli jedna nieruchomość znajduje się na tym portalu w kilku agencjach każda z tych agencji widzi jakie metody płatnej promocji używa konkurencja. Poproś o to!

Sprawdź bazę ofert, poznaj skalę klientów

Comiesięczna liczba klientów biura nieruchomości to dana, którą raczej małe firmy niechętnie się podzielą. Przeciwnie te duże – które z dumą publikują informację, że np. w każdym miesiącu obsługują powyżej 3 000 klientów. Ta liczba ma znaczenie! Wielu klientów to mnogość możliwości, szybsza szansa na sprzedaż, więcej ofert i niejednokrotnie dostęp do nieruchomości „spod lady”. Nie daj się zwieść, że mniej znaczy lepiej.

Ważne, by biuro otworzyć w miejscu atrakcyjnym, zwłaszcza pod kątem dojazdy. Tutaj sensowny wydaje się Śląsk. Dlatego jeśli chcesz wynająć przestrzeń biurową być może zainteresują Cię biura do wynajęcia w Katowicach.

Sprawdź opinie o biurze nieruchomości

Są dwa miejsca, w których powinieneś sprawdzić opinie dotyczące agencji nieruchomości – Mapy Google oraz Facebook. Na obu tych portalach klienci podpisują się z imienia i nazwiska, a same portale bardzo dbają o wiarygodność opinii, uniemożliwiając dodawanie fałszywych treści (nie oznacza to, że takie się nie pojawiają). Jeśli więc widzisz, że biuro X posiada bardzo dużo pozytywnych opinii – poświęć kilka chwil i przeczytaj je. Sprawdź, czy konta autorów wyglądają wiarygodnie i czy treść opinii jest różna, czy wskazuje na różnych pracowników itp. itd. Przeczytaj też te negatywne komentarze! Zwróć uwagę, czy biuro się do nich odniosło, jeśli tak to w jaki sposób.

Na rynku istnieje wiele różnych agencji pomagających klientów w znalezieniu wymarzonego lokum oraz oferującym usługę sprzedaży nieruchomości. Aby wybrać dobre biuro nieruchomości skorzystaj z powyższych rad, odwiedź stronę internetową tego biura, zapytaj o doświadczenia znajomych. Po zweryfikowaniu kilku wskazanych punktów z pewnością będziesz w stanie podjąć dobrą decyzję.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe