Twoja strona spada w rankingach? Sprawdź, co może za tym stać!

Spadek pozycji w rankingu Google może czasami nastąpić w mgnieniu oka: pewnego dnia pojawiałeś się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, a następnego dnia ledwo można było znaleźć Twoją witrynę. Jeśli polegasz na swojej widoczności w wyszukiwarkach, aby przyciągnąć większość odwiedzających, ten scenariusz może być dość przerażający. Jest to szczególnie przerażające, jeśli nie masz pojęcia, dlaczego nastąpił spadek w rankingach.

Istnieje wiele powodów, dla których pozycja witryny może ulec nagłemu spadkowi, a większości z nich można zaradzić przy odrobinie czasu i wysiłku. Przyjrzyjmy się niektórym z najczęstszych problemów, które mogą spowodować spadek rankingu witryny.

Starając się odfiltrować złe treści i przedstawiać użytkownikom wyniki wyszukiwania o wyższej jakości, Google mocno rozprawił się z witrynami, które naruszają ich wytyczne. Starsze techniki SEO, które kiedyś były powszechne, mogą teraz sprawić, że Twoja witryna spadnie w rankingach. Istnieje wiele różnych wykroczeń, za które Google nałoży na witrynę kary. Poniższa lista zawiera niektóre z najczęściej popełnianych błędów.

Upychanie słów kluczowych

We wczesnych latach SEO typowe było umieszczanie słów kluczowych tak gęsto, jak to możliwe, w treści. Oczywiście doprowadziło to do powstania źle napisanej treści, która została wyraźnie stworzona dla wyszukiwarek, a nie dla ludzi. Strony z wieloma słowami kluczowymi nie zapewnią Ci dzisiaj wysokiego miejsca w rankingach. Jeśli chodzi o efektywne pozycjonowanie stron zdecydowanie lepszą strategią jest umieszczanie słów kluczowych w naturalny sposób, bez utraty jakości treści.

Sztuczne budowanie linków

Kupowanie linków, wypożyczanie linków i uczestnictwo w zbyt wielu wymianach linków to tylko kilka z szkicowych praktyk budowania linków, które mogą przynieść Ci karę od Google. Google marszczy brwi na wszelkie sztuczne sposoby budowania sieci linków. Jeśli chcesz ulepszyć swój profil linków zwrotnych, najlepiej zrobić to w staroświecki sposób. Kontaktowanie się z webmasterami innych renomowanych witryn w Twojej niszy i publikowanie postów gościnnych na znanych blogach to świetne sposoby na zbudowanie solidnego zestawu linków do Twojej witryny.

Powielone treści

Google nie chce, aby użytkownicy widzieli te same treści na liście wyników wyszukiwania. Aby uniknąć tego złego doświadczenia użytkownika, mogą nakładać kary na witryny, które mają identyczną treść na wielu stronach. Korzystanie ze specjalistycznych narzędzi może pomóc w upewnieniu się, że cała zawartość jest całkowicie oryginalna.

Zduplikowane metadane

Podobnie jak problem zduplikowanych treści, zduplikowane metadane mogą również zaszkodzić Twojemu rankingowi w wyszukiwarkach. Google nie będzie karać za same zduplikowane metadane, ale postrzega to jako sygnał, że w Twojej witrynie może występować problem z powieloną treścią. Wiele systemów zarządzania treścią i platform blogowych ułatwia przypadkowe popełnienie tego konkretnego wykroczenia. Postaraj się wprowadzić unikalne, oryginalne metadane dla każdej strony w Twojej witrynie.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe