Wdrożenie Salesforce – co daje użytkownikowi?

Systemy CRM, czyli specjalistyczne oprogramowanie wspierające firmy w zakresie zarządzania relacjami z klientami (Customer Relationship Management), stały się jednym z podstawowych narzędzi IT w biznesie, zwłaszcza w branży e-commerce, choć nie tylko. Praktycznie każda większa firma prowadzi obecnie obsługę klientów za pośrednictwem Internetu, załatwiając w ten sposób takie sprawy, jak przyjmowanie zamówień i reklamacji, informowanie o wysyłce czy monitowanie w sprawie płatności. Na rynku dostępnych jest wiele aplikacji wspierających te procesy, a do cieszących się największą popularnością, zarówno w Polsce, jak i na świecie, należy Salesforce (jest to zarówno nazwa firmy, jak i marka produktu, czyli platformy CRM).

Przyjrzyjmy się zatem po krótce jakiego rodzaju korzyści płyną dla przedsiębiorcy z wdrożenia Salesforce.

Rozwiązanie pod klucz

Jedną z pierwszoplanowych cech Salesforce jest to, że system ten funkcjonuje w trybie SaaS, czyli jest rozwiązaniem chmurowym. Dzięki temu firma, która z niego korzysta, unika sporych wydatków związanych z zakupem, wdrożeniem i utrzymaniem własnej infrastruktury serwerowej (sprzętu, oprogramowania oraz dedykowanego wyposażenia odpowiedzialnego za zapewnienie bezpieczeństwa pracy).

Narzędzie oferuje gotowe szablony funkcjonalne, przygotowane na podstawie praktycznych doświadczeń wcześniejszych użytkowników – dzięki temu możliwe jest szybkie rozpoczęcie wydajnej pracy, z wykorzystaniem ergonomicznego, intuicyjnego interfejsu. Redukuje to czas wstępnej konfiguracji i skraca okres, w którym personel oswaja się z obsługą. Salesforce został opracowany i zoptymalizowany tak, by przedsiębiorca jak najszybciej zobaczył realne rezultaty, wynikające z zakupu.

Elastyczność systemu

Wdrożenie Salesforce pozwala firmie na osiągnięcie bezprecedensowej elastyczności działania. Po pierwsze, narzędzie to, jak większość zaawansowanych systemów CRM, pozwala na wygodne rozdzielanie zadań pomiędzy pracowników, którzy mogą dzięki temu skutecznie podejmować wątki prowadzone wcześniej przez inną osobę – system dostarczy im natychmiast wszelkich niezbędnych informacji o kliencie, stanie realizacji jego zamówienia, jego wcześniejszych zakupach, stanie rozliczeń, dodatkowych ustaleniach itd.

Po drugie, będąc narzędziem działającym w chmurze, Salesforce umożliwia w razie potrzeby szybkie dołączanie nowych członków zespołu, niezależnie od tego czy będą pracować w tym samym pokoju, w innym budynku, czy nawet we własnym domu. (To ostatnie okazało się, zresztą, nie do przecenienia w czasach pandemii.)

Co więcej, chmurowa natura systemu pozwala na bardzo wygodne wprowadzanie różnego rodzaju rozszerzeń funkcjonalnych, które dostępne są w dedykowanym serwisie AppExchange. Jeśli zaś pojawia się potrzeba dodania funkcjonalności „uszytej na miarę” konkretnej, pojedynczej firmy, można to stworzyć poprzez „wyklikanie” (bez angażowania programistów) – Salesforce jest bowiem platformą typu low-code.

W większości przypadków nie ma jednak konieczności sięgania po takie środki – dla systemu istnieje wiele gotowych wtyczek, umożliwiających np. integrację z zewnętrznymi serwisami i narzędziami, takimi jak LinkedIn, Twitter, MS Teams, Outlook, WhatsApp czy Messenger.

Na koniec, warto także pamiętać o jeszcze jednej rzeczy, jaką daje Salesforce: wdrożenie nie wymaga od przedsiębiorcy zamrażania kapitału (jak dzieje się to w przypadku wielu innych systemów CRM) – korzystanie z aplikacji opłacane jest w trybie abonamentowym, może być więc traktowane jako koszt, finansowany z bieżących przychodów.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe