Marketing sensoryczny – czym jest i gdzie się go stosuje?

Wiele mówi się na temat zapachów w ogóle w kontekście odświeżaczy powietrza do domów, biur czy samochodów, w kontekście perfum czy pachnących płynów do prania. Prawdą jest, że człowiek lubi otaczać się pięknymi zapachami, dlatego odświeżacze powietrza są tak chętnie wykorzystywane. I dlatego są one nie tylko produkowane i wykorzystywane na prywatny użytek, ale również przez firmy i przedsiębiorstwa, które wykorzystują zapachy jako element marketingu, mającego na celu jeszcze większe zachęcenie ludzi do skorzystania z ich produktów. Sprawdźmy więc, na czym polega tzw. marketing sensoryczny i gdzie w szczególności może on być wykorzystany.

Gdzie można znaleźć marketing sensoryczny?

skuteczne uwodzenieSzedłeś kiedyś w galerii i czułeś zapach perfum wydobywający się z eleganckiej drogerii? To jest właśnie jeden z elementów marketingu sensorycznego, a drogerie w szczególności wykorzystują ten proceder. Wśród sklepów o innych branżach wykorzystujących zapach do przyciągania klientów znaleźć można również luksusowe sklepy z ubraniami, a nawet kwiaciarnie. Tak naprawdę wiele zależy od samego sklepu i jego strategii marketingowej. Wykorzystując zapach jako element reklamy firmy działają bezpośrednio na klienta, czyniąc to w sposób nieświadomy. Klient często nie zdaje sobie sprawy z tego, że przyjemny zapach, który czuje jest niczym innym, jak zgrabnym elementem reklamy.

Reklama uderza prosto w nozdrza

Sprytnie wykorzystano zapach jako element reklamy z kilku powodów. Przede wszystkim zapachy są czymś przyjemnym, potrafią wzbudzić w nas wspomnienia, co skrzętnie wykorzystują na przykład właściciele biur podróży, chcąc zachęcić nas zapachem do wykupu wycieczki do kurortu. Zapach działa na ludzi również relaksująco- wystarczy wybrać zapach lawendy czy drzewa sandałowego, aby uspokoić skołatane emocje i móc cieszyć się spokojem. To właśnie ze względu na dobroczynne działanie zapachów na ludzkie zmysły przedsiębiorcy uznali, że odświeżacze powietrza znajdą swoje miejsce także w sklepie, jako element wabika na klientów. Pewne jest to, że w miejscach, w których ludzie czują się dobrze- również przez zapach- chętniej dokonują decyzji o zakupie.

Rola zapachów w ludzkim życiu

Dawniej perfumy kojarzone były z większymi okazjami i możliwości skorzystania z nich od czasu do czasu. Teraz piękne zapachy towarzyszą ludziom praktycznie na każdym kroku- od perfum po eleganckie odświeżacze powietrza do domu czy biura. Ludzie chcą dobrze pachnieć i lubią, aby dobry, przyjemny zapach towarzyszył im bez ustanku, co chętnie wykorzystują producenci zapachów w każdej formie i specjaliści od marketingu. Wybierając zapach w jakiejkolwiek formie należy pamiętać, aby odpowiednio go wybrać, to znaczy kierować się nie tylko swoimi osobistymi preferencjami, ale również dopasowaniem zapachu do odpowiedniej okazji czy miejsca, tym samym sprawiając przyjemność nie tylko sobie, ale również otaczającym nas ludziom. Jak widać po wykorzystaniu, zapachy są elementem naszego życia i przykładamy do nich niemałą wagę, używając ich w różnych formach i w każdym aspekcie naszego życia.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe