Niedrogie i proste sposoby zwiększające efektywność reklamy

W natłoku komunikatów o charakterze reklamowym nierzadko zdarza się, że efektywność reklamy jest niska. Jeżeli chce się, aby komunikat trafił do odbiorców, powinno się zadbać o zwiększenie jego skuteczności. Jak to zrobić?

Materiały reklamowe odpowiednio wyeksponowane

Najczęściej wykorzystywanymi materiałami reklamowymi są ulotki. Ulotki są niedrogie, łatwo wręczyć je klientowi, a dzięki nieskomplikowaniu – konsument ma pewność, jaki jest przekaz reklamowy. Ulotki mogą być jednak nieskuteczne, jeżeli nie zadba się o sposób, w jaki dotrą do konsumenta.

Aby odbiorcy mieli ochotę zapoznać się z materiałami reklamowymi w formie drukowanej, powinno się zadbać o ich odpowiednie wyeksponowanie. Ulotki niedbale rozrzucone na ladzie, pogniecione lub potargane nikogo nie zachęcą do skorzystania z oferty firmy. Dobrym sposobem jest umieszczenie ulotek w stojaku. Stojak na ulotki pozwala posegregować materiały drukowane i podzielić je w zależności od tego, jaki produkt lub usługę promują. Przykładowo, na jednym stojaku można wyeksponować ulotki dotyczące promocji na wyjazdy zagraniczne do określonego kraju, ulotki informujące o nowym hotelu w ofercie biura podróży oraz ulotki z informacjami na temat wycieczek krajowych.

Innym sposobem na wyeksponowanie materiałów reklamowych jest korzystanie z potykaczy. Ich prostota umożliwia ich ustawianie niemalże w każdym miejscu. Przykładowo, potykaczzachęca do skorzystania z oferty restauracji znajdującej się w bocznej uliczce lub informuje, że kilkaset metrów dalej znajduje się z sklep zoologiczny. Dzięki takiej informacji konsument wie, gdzie powinien skierować się, aby skorzystać z danej oferty. Potykacze i stojaki na ulotki są dostępne w ofercie https://www.retio.pl/potykacze-stojaki-reklamowe.

Prosty i klarowny przekaz

Aby zwiększyć efektywność przekazu reklamowego, powinno się zadbać o prostotę i klarowność przekazu. Na ulotkach lub plakatach powinny znajdować się proste, chwytliwe hasła o charakterze dopasowanym do grupy docelowej reklamodawcy. W przypadku materiałów drukowanych wskazane jest unikanie zbyt długich tekstów, gdyż zniechęcają one do czytania i dalszego zapoznawania się z ofertą. Jeżeli reklama jest emitowana w radio lub telewizji, powinno się unikać niejednoznaczności. Konsument powinien mieć pewność, o co chodzi w przekazie reklamowym i jakie korzyści osiągnie, gdy skorzysta z proponowanego mu rozwiązania. W przeciwnym razie nie zdecyduje się na skorzystanie z oferty, gdyż uzna, że wiąże się ona ze zbyt dużym ryzykiem.

Ostatnie komentarze
  1. Mkamil

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe