O czym pamiętać tworząc reklamy na Facebooku?

office-620822_960_720

Reklamy w mediach społecznościowych zyskują na popularności bowiem coraz więcej osób dostrzega ich zalety. Zobacz, jak zrobić skuteczną reklamę na Facebooku.

Zalety reklam w mediach społecznościowych nie mają granic, nic więc dziwnego, że ich popularność wciąż rośnie. Jednakże czy reklamy zawsze są skuteczne? Niekoniecznie. Źle skonstruowana reklama może przynieść więcej szkód niż pożytku. Dlatego, aby zwiększyć jej skuteczność należy przestrzegać kilku prostych zasad.

Reklama na Facebooku – o czym należy pamiętać?

Określ odbiorców reklamy

Wyobraź sobie klienta idealnego. Aby go określić należy sobie zadać między innymi takie pytania jak: ile ma lat? Jakiej jest płci? Czym się zajmuje? Jaką skończył szkołę? Ma dzieci? Co go trapi? Z czym zmaga się każdego dnia? O czym myśli? Co chce osiągnąć?

Te pytania pozwalają w prosty sposób określić naszą grupę docelową. Im więcej drobiazgowych pytań i konkretnych odpowiedzi, tym lepiej. Dzięki wycelowaniu w odpowiednią grupę, reklama zwiększy swoją skuteczność.

Wpływaj na emocje odbiorcy

Emocje są kluczem do serca i świadomości niejednego odbiorcy. Przed przystąpieniem do tworzenia reklamy należy opracować pewną koncepcję, która powie nam jakie emocje ma wywoływać kampania. Zwizualizuj to, co ma myśleć i czuć odbiorca widząc Twoją reklamę.

Wezwij do działania

Wezwanie do działania nadal ma ogromny wpływ na klikalność reklamy. Wykorzystaj to i używaj takich sformułowań jak: ‘zobacz!’, ‘sprawdź’, ‘zapisz się’ czy ‘zamów’. Aby zwiększyć ilość faktycznych działań – warto zachęć odbiorców poprzez zaoferowanie im darmowej wartości. Może to być poradnik w formie PDF, darmowa konsultacja, darmowe próbki, specjalnie przygotowane nagranie video czy kod rabatowy dostępny po zapisaniu się na newsletter. Możliwości jest naprawdę wiele.

Stosuj clickbaity

Clickbaity dla niektórych mogą być irytujące, ale trzeba przyznać, że nadal okazują się bardzo skuteczne. Pobudź ciekawość! Jeśli zależy Ci na kliknięciach to w tym przypadku clickbaity sprawdzą się idealnie. Pamiętaj jednak o zachowaniu dobrego smaku. Tytuły, które mają się nijak do faktycznej treści mogą wzbudzić złość, a także mają negatywny wpływ na zaufanie.

Pamiętaj, że na reklamę powinien być odpowiedni czas

Reklama opon zimowych wypuszczona w środku lata? Prezenty świąteczne reklamowane w lipcu? Oczywiście są to abstrakcyjne przykłady. Warto jednak pamiętać, aby reklamy wyświetlać w odpowiednim czasie. Nie za wcześnie i nie za późno. Dzięki przemyślanej strategii możemy skutecznie zaistnieć w świadomości odbiorcy.

Pomoc w tworzeniu reklamy na Facebooku – gdzie jej szukać?

Samodzielne tworzenie reklam w social mediach jest możliwe. Jednakże pamiętajmy, że naprawdę skuteczne kampanie reklamowe wymagają dużej wiedzy i ogromnego nakładu czasu. Jeśli nie chcemy tracić energii na tworzenie kampanii, możemy oddać to zadanie w ręce specjalistów takich jak profesjonalna agencja reklamowa. Takie rozwiązanie pozwala oszczędzić czas, a często także pieniądze, które byśmy stracili tworząc samodzielnie nieskuteczną kampanię reklamową.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe