Spotkania networkingowe – zrób dobre wrażenie!

Szukasz pracy i ciągłe słysz, że najważniejsze są znajomości? Więcej zdecydowałeś i zapisałeś się na spotkanie networkingowe.

Co teraz?

Jak już zapewne zauważyliście, networkingi to o wiele więcej niż tylko pojawianie się, chwytanie darmowych przekąsek i rozdawanie wizytówek. Chodzi o spotkanie z ludźmi, dzielenie się tym, kim jesteś i co robisz, oraz zdobywanie cennych kontaktów i informacji, które możesz wykorzystać w poszukiwaniu pracy lub w pracy w przyszłości.

Aby wszystko w pełni wykorzystać, wystarczy trochę przygotowania i ćwiczeń. Oto, co powinieneś wiedzieć, zanim złapiesz swoją torebkę i udasz się na spotkanie.

Zanim pójdziesz…

1. Musisz mieć cel

Zanim wybierzesz się na takie wydarzenia, zadaj sobie pytanie: Dlaczego tam idę?. Przyłącz się do dwóch rezultatów, które masz nadzieję uzyskać imprezy – powiedz sobie: spotkaj się z trzema nowymi ludźmi lub zdobądź jeden nowy kontakt biznesowy. Jeśli będziesz wiedział z wyprzedzeniem, co masz nadzieję osiągnąć, pomoże ci pozostać skupionym na celu, bez błądzenia.

2. Dobrze się ubierz

Kiedy planujesz swój strój, wybierz coś profesjonalnego – nie zrobisz wrażenia (przynajmniej nie dobrego), jeśli wyglądasz na zaniedbanego, zdezorganizowanego lub zbyt swobodnego. Ale także wybierz coś, co sprawi, że poczujesz się dobrze – świetna sukienka lub te nowe buty, które zawsze chciałaś ubrać, pomogą Ci nabrać pewności siebie.

3. Przynieś wizytówki

Ta wydaje się podstawowa rzecz, ale niejedna agencja eventowa Łódź która organizuje takie spotkania może potwierdzić jak wiele jest ludzi, którzy zapomnieli o swoich wizytówkach, lub powiedzieli: „właśnie oddałem ostatnią!”. Przynieś więcej wizytówek, niż myślisz, że będziesz potrzebować i trzymaj zawsze jakieś zapasowe na super kontakt. Miej je też w specjalnym wizytowniku – bardziej profesjonalnie jest wyciągnąć wizytówkę z pudełka, a nie przeszukiwać całej torebki.

Kiedy już tam jesteś…

4. Zrób dobre wrażenie

Kiedy spotykasz kogoś nowego, przedstaw się, nawiązując kontakt wzrokowy, uśmiechając się, podając swoje imię i nazwisko oraz udzielając mocnego, ale krótkiego uścisku dłoni. Następnie posłuchaj imienia drugiej osoby (wierz mi, łatwo to przeoczyć, gdy jesteś zdenerwowany), a następnie użyj go dwa razy podczas mówienia. Pomoże to nie tylko zapamiętać imię, ale także wykaże Twoje zainteresowanie rozmową.

5. Najpierw słuchaj, a następnie mów

Oto sekret: pozwól drugiej osobie mówić pierwszej! Większość ludzi nie zdaje sobie z tego sprawy, ale osoba, która mówi o sobie jako pierwsza, jest tylko w połowie słuchana. Jeśli twój odpowiednik jest zaabsorbowany tym, co powie, kiedy nadejdzie jego kolej, to tylko częściowo dostosuje się do tego, co mówisz. Ale najpierw zadając drugiej osobie pytania, druga osoba będzie o wiele bardziej zrelaksowana i skupiona, gdy rozmowa się potoczy.

6. Wykaż szczerość i zainteresowanie

Miej zawsze kilka dobrych pytań w rękawie. Np to że zapytasz drugiej osoby o jej pochodzenie i pracę pokaże jej, że interesuje Cię coś więcej niż tylko możliwości zatrudnienia. Najlepsze pytania to te, na które nie można odpowiedzieć po prostu „tak” lub „nie”.

Szukasz agencji eventowej w Łodzi? Sprawdź https://pure-pleasure.pl/

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe