5 wskazówek marketingowych dla branży elektrycznej

Oto pięć wskazówek marketingowych, dzięki którym Twój biznes w branży elektrycznej odniesie sukces – pomagając zwiększyć Twój udział w rynku w rosnącej konkurencyjnej sytuacji gospodarczej i to bez względu na to czy jesteś elektrykiem-freelancerem czy też Twoją domeną jest czujnik tensometryczny i inne elektryczne akcesoria.

1). Posłuchaj swoich klientów.

Łatwo jest tak wciągnąć się w sprzedaż i nakłanianie klientów do skorzystanie z usług, ale możesz to zrobić tak mocno i zapalczywie, że tak naprawdę zapomnisz ich naprawdę posłuchać. Wywoływanie poprzednich klientów i zadawanie im kilku prostych pytań w celu uzyskania wglądu w obsługę i jakość, jaką im zapewniłeś często skutkuje rekomendacjami i większą ilością zleceń czy zamówień.

Istnieje wiele sposobów przeprowadzania ankiet wśród klientów, ale najważniejsze jest upewnienie się, że:

  1. mają odpowiednią strukturę;
  2. są częste;
  3. przekazują informacje zwrotne zespołowi projektowemu,
  4. klient jest informowany o usprawnieniach wynikających z jego opinii.

2). Ulepsz swoją strategię marketingową.

Skuteczne organizacje mają jasno określony plan marketingowy.

Powinieneś być w stanie określić:

  1. rodzaje pracy, które wygenerowały twoje dochody w ciągu ostatnich trzech lat;
  2. Źródło Twojego przychodu w przyszłości;
  3. Obszary geograficzne, które obecnie obsługujesz, i wszelkie planowane do ekspansji.

Praktycznie każdy w Twojej firmie powinien umieć odpowiedzieć na te pytania. Jeśli tego nie zrobią, będziesz mieć trudności z przyciągnięciem wszystkich do projektów marketingowych, ponieważ pomyślny marketing Twojej firmy to wysiłek grupy. Wszystko, co zrobi twój zespół, przybliży lub oddali firmę od następnego zadowolonego klienta.

3). Przygotuj się na nowe trendy.

Zainwestuj czas i pieniądze w swoją przyszłość, ucząc się o technologiach wiatrowych i słonecznych, ekologicznych normach budowlanych i metodach które mają przyszłość, bo być może dzięki nim będziesz mógł znacznie rozwinąć swój biznes. Zalecamy także udział w seminariach branżowych – to także doskonała okazja do nawiązania kontaktów, a proces certyfikacji prawdopodobnie przybliży Ci architektów i właścicieli budynków, których potrzebujesz.

4). Pozostaw otwarte linie komunikacyjne.

Każdy powinien zrozumieć znaczenie firmy i jej pełnego zakresu możliwości. Brygadziści i kierownicy projektów powinni swobodnie rozmawiać z przedstawicielami właścicieli i generalnymi wykonawcami podczas całego projektu. Utrzymywanie otwartych linii komunikacyjnych pozwala usłyszeć o nadchodzących możliwościach i prowadzi do wprowadzenia do nowych perspektyw i decydentów. Częsta komunikacja z klientami dotycząca problemów, postępów i rozwiązań wprowadza zaufanie do twoich możliwości, pomagając budować zdrowe relacje. Wykorzystanie opartego na chmurze oprogramowania elektrycznego zaprojektowanego dla elektryków pomoże usprawnić komunikację i procesy.

5). Skorzystaj z wykonanych usług, aby zwiększyć swój zasięg.

Najprawdopodobniej po zakończeniu zlecenia nadal będzie w otoczeniu osoba, która potencjalnie może skorzystać z Twoich usług w przyszłości. Łatwym sposobem na zbudowanie relacji z tym użytkownikiem końcowym jest postarać się zdobyć jego dane kontaktowe i obiecać odezwanie się w przyszłości.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe