Biznes na kołach – własny food truck

Średnio apetyczny, pozbawione sterylności produkowane w przestarzałych samochodach jedzenie na różnego rodzaju placach, tak właśnie wyglądał obraz food trucków w latach 90. Dziś, trzydzieści lat po zmianach ustrojowych już nikt praktycznie nie pamięta takich obrazków, a to wszystko dzięki przedsiębiorcom, którzy zmienili biznes przyczep gastronomicznych z ledwo dyszącego w prężnie działającą odnogę gastronomii.  Dziś myśląc o jedzeniu z aut gastronomicznych, myślimy o smacznych potrawach na poziomie jedzenie w restauracjach i to bynajmniej nie tych najgorszych czy nawet średnich. Nie ma się więc co dziwić, że wielu ludzi postanowiło związać się z tym biznesem na dłużej otwierając własne food trucki.

Chyba każda osoba wychowana w latach 90 pamięta doskonale melodyjkę wysyłaną w świat przez samochody z lodami. Te niejako pierwowzory na naszym rynku samochodów z jedzeniem dostarczają wielu przyjemnych wspomnień. Nikt wtedy nie mógł przypuszczać, że moda na przyrządzanie posiłków w przyczepach gastronomicznych oraz bezpośrednio w pojazdach na dobre zadomowi się w naszym kraju, do tego stopnia, że będą realizowane zloty food trucków przyciągających tłumy ludzi rządnych smacznego jedzenia.

Dlaczego food truck stał się tak popularny? Powodów jest wiele, jednym z nich może być bardziej pospolity i niejako otwarty na klienta model działalności. Restauracja kojarzy się często z koniecznością eleganckiego ubioru, pewną ekskluzywnością oraz często nie najniższymi cenami. Właściciele food trucków i przyczep gastronomicznych, zdawali sobie sprawę, że muszą jakoś przekonać Polaków do swoich usług, więc od razu startowali z wysoką jakością i konkurencyjnymi cenami.

Osoby, które oszczędzały na produktach, albo po prostu serwowały słabe jedzenie szybko wypadały z rynku. Początkowo w food trucku mogliśmy kupić jedzenie typu fast food, jest to zrozumiałe, spory popyt generuje podaż. Szybko okazało się, że jeden burger nie jest równy drugiemu i to czym zajadali się ludzie do tej pory w popularnych sieciach ma niewiele wspólnego z jedzeniem szybkich posiłków o dużych walorach smakowych.

Liczba potencjalnych klientów rosła z każdym rokiem osiągając liczby, które są w stanie w tym momencie dawać pracę tysiącom ludzi. Jednak to wciąż nie jest punkt kulminacyjny. Polacy ciągle wydają zdecydowanie mniej pieniędzy na jedzenie na mieście od mieszkańców z zachodu, a nieco ponad 1000 aut i przyczep gastronomicznych jak na 38 milionowy kraj, to liczba zdecydowanie do poprawy.

Zostań właścicielem przyczepy gastronomicznej

Potencjał branży, który ciągle nie został wykorzystany w 100% ciągle zachęca nowe osoby do spróbowania swoich sił w tym biznesie. Pomimo większej konkurencji w dużych miastach to właśnie aglomeracje miejskie są najlepszym miejscem na rozpoczęcie działalności w tym zakresie. Nie oznacza to oczywiście, że w małych miastach nie ma food trucków, które sobie by świetnie nie radziły, ale liczba potencjalnych miejsc do obstawienia jest znacznie mniejsza.

Jedną z podstawowych zalet branży przyczep gastronomicznych jest możliwość zmiany miejsca, w którym sprzedaje się jedzenie. W przypadku dużych miast jak Warszawa, Kraków, Wrocław czy Poznań to właśnie lokalizacja odgrywa kluczową rolę w pozyskaniu pierwszych klientów.

Każdy biznes wymaga odpowiedniego biznesplanu. Pierwszym krokiem do sukcesu jest rozeznanie na rynku podliczenie kosztów i potencjalnych zysków. Właśnie jak się ma sprawa z kosztami? Te potrafią się znacząco różnić od wybranego modelu działalności. Ogromne różnice pojawiają się już przy wyborze kuchni jaka będzie serwowana. Różne dania wymagają różnych urządzeń na pokładzie, a te zazwyczaj kosztują od kilku do nawet 10 tysięcy złotych. Również półprodukty i produkty mają różną cenę, które trzeba brać pod uwagę. Największy koszt stanowi zakup auta, nic nie stoi na przeszkodzie,aby kupić używany samochód i ograniczyć wstępne koszty. Do tego należy rozważyć zakup od razu gotowego auta albo przygotowanie go do prowadzenia działalności np. u jednego z producentów przyczep gastronomicznych jak firma BANNERT.

Taki producent jest w stanie nie tylko zagwarantować potrzebne urządzenia gastronomiczne, ale również posiada doświadczenie i jest w stanie pomów w realizacji optymalnego planu.

Czy jest to biznes dla Ciebie? Ciężko powiedzieć, tak ważne decyzje należy podejmować samemu, ale jeżeli zawsze marzyłeś o działalności związanej z gastronomią to jest to najbardziej przystępna forma na wejście w ten świat.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe