Czy boom na dewocjonalia mamy już za sobą? 

Sprzedaż dewocjonaliów, choć wydaje się działalnością niszową, może być w rzeczywistości całkiem sporym biznesem, szczególnie w naszym kraju. Zauważmy, że ponad 90 procent naszego społeczeństwa deklaruje aktywną religijność, a co za tym idzie uczestniczy we wszystkich kościelnych obrzędach, takich jak komunie, chrzty, śluby czy pogrzeby. A każde z tych wydarzeń wymaga odpowiedniej oprawy, także związanej z symbolami czy emblematami religijnymi.

Choć wydawałoby się, że boom na dewocjonalia mamy już za sobą, w rzeczywistości ich sprzedaż utrzymuje się na bardzo dobrym poziomie. Owszem, można zauważyć, że wiele niewielkich sklepików zniknęło z map wielu miast, jednak nie oznacza to, że zapotrzebowanie na dewocjonalia spadło. Po prostu, podobnie jak w przypadku wielu innych branż, także ta część handlu przeniosła się do sieci. Sklepy online mają dziś o wiele większą siłę przebicia i zasięg niż sklepy stacjonarne, można więc na działalności w internecie zarobić dużo więcej niż sprzedając dewocjonalia w małym sklepiku czy na stoisku na targach czy jarmarkach.

W internecie większy asortyment

Boom na dewocjonalia w sieci można zauważyć szczególnie przed świętami oraz przed sezonem komunijnym. Przez cały rok poszukiwane są również wszystkie przedmioty i symbole potrzebne do chrztu. Sklepy z dewocjonaliami mocno dopasowują ofertę do potrzeb klientów, dzięki czemu mogą liczyć na nieustanny rynek zbytu. W wielu sklepach można również kupić całe mnóstwo literatury religijnej, w której można znaleźć chociażby czytania na dziś oraz wiele innych duchowych inspiracji. Sprzedaż dewocjonaliów w sieci ma się świetnie i z pewnością w najbliższym czasie nie będzie spadała. Oczywiście, trzeba mieć świadomość, że jak w każdej branży, także i tutaj konkurencja jest dosyć duża. Największe szanse na sukces mają więc te sklepy z dewocjonaliami, które potrafią dopasować się do nowoczesnych realiów rynku.

Trzeba przyciągnąć klientów

Dawno już minęły te czasy, gdy klienci sami przychodzili do sklepu w poszukiwaniu interesujących ich produktów. Dziś jest zgoła odwrotnie – to sklep musi przyjść do klienta i zachęcić go do skorzystania z oferty. Tak samo jak w innych branżach, tak i w sprzedaży dewocjonaliów bardzo ważna jest reklama, promocja oraz nowoczesny marketing internetowy. Klienci powinni przede wszystkim dowiedzieć się o istnieniu danego sklepu. Nawet najlepszy towar i najbardziej bogaty asortyment nie obroni się sam i nie wyróżni na tle konkurencji, jeśli potencjalni klienci nie będą wiedzieli o jego istnieniu. Oczywiście, formy promocji i reklamy należy dopasować do rodzaju i specyfiki branży. W tej dziedzinie nie zawsze sprawdzi się taka reklama, jak w przypadku sprzedaży na przykład kosmetyków czy ubrań. Jeśli jednak zadba się o właściwą promocję, można liczyć na całkiem dobre dochody ze sklepy z dewocjonaliami.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe