Dla przedsiębiorców: Nie posiadam wykształcenia stomatologicznego – czy mogę otworzyć gabinet dentystyczny?

dentist-bluffton-min

Jedną z zalet bycia dentystą czyli posiadania wykształcenia stomatologicznego jest to, że możesz pracować niezależnie w swojej praktyce dentystycznej. Choć uruchomianie własnej praktyki może być trudne, możesz wtedy być swoim szefem i tworzyć środowisko pracy, które pasuje do twoich indywidualnych preferencji i celów zawodowych.

Niezależnie od tego, czy dopiero co ukończyłeś studia i zaczynasz swoją karierę z nową praktyką, czy też masz już w tym sporo lat doświadczenia – możesz to zrobić, a nawet powinieneś. Co jednak jeśli pracujesz w innej branży i zdecydowałeś się na własną działalność w formie gabinetu dentystycznego?

Kup praktykę od emerytowanego dentysty

Według badań, jeśli rozpoczniesz nową praktykę od niczego, może ci zająć około pięciu lat, aby Twoja praktyka dentystyczna dojrzewała finansowo, a biorąc pod uwagę fakt iż dentystą nie jesteś – mogłoby ci zdobycie uznania i zaufania na rynku zająć jeszcze dłużej. Zamiast rozpocząć ćwiczenia od podstaw, warto rozważyć przejęcie ustalonej praktyki dentystycznej wraz z pracującymi tam specjalistami – ty masz smykałkę biznesową, a oni niezbędną wiedzę.

Dobrym pomysłem jest przejęcie praktyki od dentysty, który odchodzi na emeryturę lub od tego, który planuje stopniowo wycofać się z zawodu w wyznaczonym okresie. Jedną z zalet tego typu decyzji biznesowych jest fakt, że masz już wielu pacjentów, pracowników i zakres bezpośrednich dochodów – co znacznie powinno ci ułatwić wystartowanie w tym biznesie.

Naucz się praktycznych praktyk

Zamiast skupianie się jedynie outsourcingu swoich pacjentów i przychodów, dowiedz się, jak wykonywać specjalne praktyki. Niektóre przykłady praktyk specjalistycznych obejmują ortodoncję i inne rodzaje stomatologii estetycznej – możesz zająć się tym tematem od kuchni, by bardziej pojąć specyfikę branży.

Te rodzaje usług mogą być dochodowe, a nie chcesz, aby dentysta z ulicy zabierał ci lepiej płatnych klientów, ponieważ nie oferujesz pełnej listy usług, a co gorsza – nie rozumiesz czy twoi pracownicy faktycznie świadczą wysokiej jakości usługi medyczne.

Wydaj pieniądze na marketing

Wielu dentystów jest utalentowanych w pracy dentystycznej, ale nie są guru marketingu. Jednak ty jesteś od nich lepszy – ten ich brak wiedzy może bardziej urzeczywistniać twój sukces. Nie potrzebujesz profesjonalnego eksperta ds. Marketingu, aby połączyć podstawową strategię marketingową i zaplanować nową praktykę, bo choć nie znasz się na usługach dentystycznych to na pewno w tym kontekście posiadasz szeroką wiedzę.

Na przykład wiesz, że potrzebna jest profesjonalna, łatwa w obsłudze witryna, którą łatwo się obsługuje, i można ją łatwo znaleźć lokalni klienci przeprowadzą wyszukiwanie online w poszukiwaniu nowego dentysty. Wiesz też, że potrzebne będą również materiały marketingu bezpośredniego, takie jak reklamy poczty elektronicznej, które będą wysyłane do potencjalnych klientów. Inne potrzeby marketingowe obejmują informacje prasowe dla lokalnej gazety i wydruk profesjonalnych wizytówek lub broszur.

Materiał opracowano wspólnie z DENTICA – gabinet stomatologiczny Wrocław

Ostatnie komentarze
  1. Kazimierz
  2. Minkids.pl
  3. Adrian
  4. Anna

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe