Dlaczego warto inwestować w content marketing?

Audyt SEO

W obecnych czasach konsumenci stawiają przed firmami znacznie większe wymagania. Marketing nie jest już tylko sposobem na zwiększenie sprzedaży. Aktualnie działania marketingowe opierają się głównie na budowaniu relacji z klientami. Jak robić to skutecznie? Liczy się przede wszystkim zrozumienie odbiorcy oraz jego potrzeb i oczekiwań. Zobacz, na czym polega sposób dotarcia do klientów, oparty na content marketingu.

Content marketing

Jakość i wartość dodana – to aspekty, które obecnie liczą się dla odbiorców. Kupujemy produkty i korzystamy z usług, które oferują nam coś więcej – mogą to być emocje lub doświadczenia związane z użytkowaniem.

Klienci oczekują pozytywnych doznań na każdym etapie styku z marką. Dlatego już przy tworzeniu treści należy uwzględniać nie tylko kwestie związane z pozycjonowaniem strony, ale także potrzeby klientów, które musisz jak najlepiej poznać.

Główną zasadą jest zrozumienie oczekiwań swoich odbiorców i odpowiadanie na nie. Do budowania relacji z klientem możesz wykorzystywać wiele sposobów, m.in. content marketing, polegający na dostarczaniu odbiorcom wartościowych, interesujących i angażujących treści.

Dobrze przygotowane materiały treściowe, poparte profesjonalnymi działaniami z zakresu SEO, przeprowadzonymi przez specjalistę, którego znajdziesz tutaj: https://cluegroup.pl/content-marketing/ wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce – czyli kluczowy czynnik generujący ruch w witrynie.

Elementy content marketingu

Skuteczne działania wymagają stworzenia strategii, zawierającej:

  • wyznaczone cele – co?
  • określoną personę – do kogo?
  • przeanalizowaną sytuację wyjściową – gdzie jestem?
  • zdefiniowane mierniki, na których można oprzeć późniejszą analitykę – dokąd zmierzam?
  • zaplanowaną dystrybucję treści – w jaki sposób?

Content marketing, wykorzystuje narzędzia, pozwalające na dobranie słów kluczowych i identyfikację interesujących tematów. Dzięki temu będziesz mógł tworzyć określone formy przekazu: artykuły sponsorowane, poradniki, artykuły eksperckie, recenzje i porównania produktów.

Działania dystrybucji treści możesz wykorzystać na praktycznie każdym etapie kontaktu z klientem, wśród kanałów przekazu, w których wykorzystywany jest content marketingu wymienia się:

  • e-mail,
  • media społecznościowe,
  • serwisy specjalistyczne,
  • portale internetowe,
  • bazy wiedzy,
  • blog firmowy,
  • sklep internetowy.

Przekaz musi być dostosowany do odbiorców zarówno podczas tworzenia, jak i dystrybucji treści.

Cechy content marketingu

Stworzony materiał powinien:

  • być dopasowany do odbiorcy,
  • zostać nasycony frazami kluczowymi,
  • mieć prosty język,
  • zachowywać spójność słów kluczowych i tematyki,
  • zawierać konkretne odpowiedzi i wskazówki,
  • być unikalny,
  • zachowywać czytelny i przejrzysty rozkład treści,
  • przybierać różnorodne formy – infografika, audiobook, podcast, prezentacje multimedialne, GIF, artykuł, obraz, grafika, film.

Content marketing – dlaczego warto?

Angażujące użytkownika treści, przyciągają jego uwagę, dlatego content marketing jest sposobem na zwiększenie ruchu na stronie, co może doprowadzić do większej konwersji.

Dlaczego warto dystrybuować angażujące treści? Content marketing realizuje określone cele:

  • dostarczenie użytkownikowi użytecznej i potrzebnej informacji,
  • kształtowanie relacji z klientem,
  • wsparcie działań SEO,
  • poszerzenie zasięgów,
  • budowanie świadomości marki,
  • powiększenie liczby klientów,
  • uzyskanie pozycji eksperta w branży,
  • tworzenie listy subskrybentów,
  • promowanie oferty,
  • zwiększenie sprzedaży.

Angażujące i wartościowe materiały są pierwszym etapem kontaktu klienta z Twoją firmą. Dlatego tak istotne jest przywiązywanie wagi do content marketingu – skuteczne działania mogą doprowadzić do wymiernych efektów.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe