Jak efektywnie planować pracę? Narzędzia do pracy

Praca zdalna i hybrydowa znacznie zmieniły nasze przyzwyczajenia. Nawet jeśli sami pracujemy stacjonarnie, musimy być gotowi na ustępstwa czy zmiany w celu dostosowania się do potrzeb i wymagań innych. Na szczęście powstaje coraz więcej narzędzi, które istotnie wpływają na planowanie pracy, jej wydajność i jakość dla całej firmy. Dziś o nich opowiemy!

Dlaczego powstały narzędzia do organizacji pracy?

Pandemia COVID-19 istotnie wpłynęła na funkcjonowanie nie tylko jednostek, ale i całych firm. Konieczne stało się dostosowanie do pracy z własnego domu, bez możliwości bezpośredniego kontaktu z podwładnymi, współpracownikami czy zarządem. Nic dziwnego, że powstało wiele systemów, który sprawiają, że praca zdalna (i nie tylko) stała się prostsza i bardziej wygodna.

Narzędzia do organizacji pracy nie pojawiły się jednak wyłącznie z powodu pandemii. Microsoft 365 to platforma dostępna od wielu lat, która nie tylko ułatwia pracę, ale też optymalizuje ją i oszczędza czas. Każdy powinien wdrożyć takie rozwiązanie w swojej firmie!

Najpopularniejszy w każdej firmie: zestaw do pracy Office

Narzędzia do pracy powinny być spójne dla całej firmy. Tylko w ten sposób działanie każdego zespołu, a nawet każdego pracownika będzie odpowiednio zoptymalizowane. Najczęściej spotykanym systemem w polskich firmach jest zestaw do pracy Office, który zawiera najważniejsze narzędzia, bez których trudno wyobrazić sobie pracę. Należą do nich:

  • Word,
  • Excel 365,
  • PowerPoint,
  • Publisher,
  • Outlook,
  • OneNote.

W jednym pakiecie znajdują się rozwiązania dla całej firmy – zestaw do pracy Office to licencja na najpopularniejsze programy, które w pełni zaspokajają potrzeby pracowników. Sprawdza się on w każdej firmie, w której przygotowuje się pliki tekstowe, dokumenty, arkusze kalkulacyjne czy prezentacje. Dzięki pakietowi Microsoft 365 cała firma korzysta ze spójnego systemu, który zapewnia kompatybilność plików i wygodne korzystanie z nich dla każdego pracownika.

Narzędzia do pracy zdalnej

Kluczowe narzędzia do pracy zdalnej to zdecydowanie komunikatory internetowe, które umożliwią organizowanie spotkań online. Microsoft Teams należący do pakietu Microsoft 365 to doskonałe narzędzie do tego, by zaplanować zadania całego zespołu, na przykład na porannym spotkaniu firmowym czy takim przeznaczonym dla poszczególnego działu.

Szczególnie w czasach pracy hybrydowej, ale nie tylko, niezbędny jest wirtualny dysk, na którym można przechowywać pliki, do których w razie potrzeby można mieć wygodny dostęp z każdego miejsca na świecie, w każdej chwili. To narzędzia do pracy zdalnej, które nie wymagają posiadania dysków o dużej pojemności, a ułatwiają poszukiwanie konkretnego pliku i planowanie pracy.

Narzędzia do organizacji pracy

Do organizacji pracy bardzo dobrze sprawdza się kilka narzędzi. Kluczowa jest oczywiście poczta, która pomaga zaplanować dzień i działania. Poczta Microsoft 365 posiada także wygodny kalendarz, w którym można zapanować spotkania czy narady dla całego zespołu. Dzięki temu od razu łatwiej spojrzeć na dzień, który mamy przed sobą.

W organizacji pracy pomagają także narzędzia do zarządzania projektami. Dobrymi przykładami są Trello, Asana czy Basecamp. Dzięki nim o wiele łatwiej przypisać taski i zaplanować pracę nad konkretnym zadaniem czy projektem. Bo skoro można sobie ułatwić życie, dlaczego z tego nie skorzystać?

Jakie narzędzia do pracy wybierzesz do swojej firmy? Jeśli nie wiesz, jak się za to zabrać, zgłoś się do nas! W Existo pomożemy Ci wszystko zaplanować!

Polecamy:
Jak wybrać solidne pojemniki na odpady dla firm?

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe