Jak pozyskiwać leady?

Pozyskiwanie nowych klientów to niezwykle ważne zadanie, które prowadzi do rozwoju firmy. Ze względu na dużą konkurencję na rynku, nie należy ono jednak do łatwych. Co zatem zrobić, aby pozyskać leady sprzedażowe, a tym samym dotrzeć do jak największej liczby osób zainteresowanych produktami lub usługami danej firmy? Podpowiadamy.

Co to jest lead sprzedażowy?

Zanim omówimy sposoby, jak pozyskać leady sprzedażowe, w pierwszej kolejności wyjaśnimy, czym one właściwie są. Otóż lead, to nic innego, jak klient, natomiast lead sprzedażowy, oznacza potencjalnego klienta, który w stopniu mniejszym lub większym, jest zainteresowany ofertą danego przedsiębiorstwa. Swoją ciekawość okazał tym, że za pośrednictwem formularza na stronie internetowej, zostawił dane kontaktowe. Mógł to być np. numer telefonu, adres e-mail lub zapisanie się do newslettera. Firma, do której wpłynęły takie informacje, powinna podjąć stosowne działania, skłaniające taką osobę, do dokonania zakupów lub skorzystania z usług.

Leady sprzedażowe może podzielić na dwie główne kategorie:

  •         B2B – klient biznesowy,
  •         B2C – klient indywidualny.

Do każdej z wyżej wymienionych kategorii potencjalnych klientów, należy dostosować metody pozyskiwania leadów sprzedażowych. Dzięki temu, możliwe będzie zwiększenie sprzedaży.

Jakie są metody pozyskiwania leadów sprzedażowych?

Istnieje kilka sposobów na pozyskiwanie leadów sprzedażowych. Aby jednak uzyskać możliwie najlepsze efekty swoich działań, najlepiej prowadzić je na kilku płaszczyznach. Dzięki temu, zwiększy się szanse na pozyskanie nowych klientów dla swojego biznesu. Oto kilka metod pozyskiwania leadów sprzedażowych:

  •         Pozycjonowanie strony www. Ze względu na fakt, że tylko strony zajmujące wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania, mają najwięcej wejść i mogą prowadzić do pożądanych zachowań klientów, koniecznym jest prowadzenie działań SEO. Dzięki nim można znacznie poprawić widoczność swojej strony w wyszukiwarkach, a tym samym zwiększyć szanse na pozyskanie wartościowych leadów sprzedażowych.
  •         Kampanie e-mail i sms. To wciąż bardzo dobry sposób, na pozyskiwanie kontaktów do potencjalnych klientów. Żeby jednak przyniósł zamierzone efekty, konieczne jest właściwe opracowanie oferty, a także kierowanie jej do odpowiedniej grupy odbiorców.
  •         Social media. Media społecznościowe to doskonałe rozwiązanie, zarówno jeśli chodzi o  kreowanie wizerunku firmy, jak i pozyskiwanie leadów sprzedażowych. Umiejętnie prowadzone, mogą przynieść naprawdę wiele wartościowych kontaktów.
  •         Google Ads. To płatne kampanie reklamowe, które stanowią rewelacyjny sposób, na pozyskiwanie wielu kontaktów do potencjalnych klientów. Żeby tak się jednak stało, muszą być prowadzone w odpowiedni sposób przez osoby, które dysponują odpowiednią wiedzą i umiejętnościami w tym zakresie.

Pozyskiwanie leadów sprzedażowych to podstawa rozwoju firmy, bez względu na to, na jakim rynku działa. Dlatego też tak ważnym jest, aby opracować strategię działania i sukcesywnie ją wdrażać. Dobrym rozwiązaniem jest również skorzystanie z usług specjalistów w tym zakresie, takich jak Agencja Marketingowa Directan Plus, której oferta znajduje się pod adresem directan.pl. Zachęcamy do zapoznania się z nią.  

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe