Jaki CMS pod sklep internetowy?

CMS to skrót od content management system, czyli system zarządzania treścią. Podstawowym zadaniem CMS jest zarządzanie generowaniem i dostosowywaniem treści cyfrowych, które obejmują obrazy, filmy, dokumenty, materiały marketingowe, ale także cyfrowe produkty. Sklepy internetowe korzystają z CMS żeby ułatwić umieszczanie i zarządzanie treścią strony WWW sklepu. Korzystanie z CMS do obsługi strony www ma kilka istotnych zalet. Zarówno w przypadku małych jak i dużych sklepów CMS jest doskonałym rozwiązaniem dla e-commerce, które umożliwia właścicielom sklepów łatwe organizowanie i śledzenie treści na swoich stronach internetowych. Dobry CMS zapewnia elastyczność, prostotę i skalowalność małych, średnich i większych sklepów internetowych. Skalowalność jest o tyle istotna, że dobrze prowadzony sklep online może rosnąć bardzo szybko. Jaki CMS wybrać? CMS to powinien być przyjazny dla użytkownika program, który umożliwia administratorom błyskawiczne przesyłanie dowolnych plików i danych. Nie powinien więc wymagać skomplikowanych działań do osiągnięcia optymalizacji treści. Dany CMS powinien oferować prosty i szybki proces integracji treści poprzez prostą stronę internetową, która umożliwia aktualizowanie lub publikowanie informacji zgodnie z wymaganiami użytkownika. Jedną z zalet CMS-ów jest dostęp z dowolnego miejsca: ponieważ interfejs jest zwykle oparty na przeglądarce, każdy może uzyskać dostęp do CMS z dowolnego miejsca. Do administrowania stroną wystarczy komputer z dostępem do internetu. W obecnej skomplikowanej rzeczywistość ważne jest, że CMS pozwala na bezproblemową pracę zdalną. Jaki CMS wybrać dla sklepu internetowego? Poniżej przedstawiamy klika propozycji.

Jaki CMS wybrać pod e-commerce?

Jaki jest najlepszy CMS dla e-commerce? Tego nie wiem, ale zapoznajmy się z najpopularniejszymi CMS-ami.

Shopify to elastyczna platforma e-commerce z działająca w modelu SaaS, z której korzysta ponad osiemset tysięcy firm na całym świecie. To kompleksowa platforma oferująca pełną funkcjonalność sklepu internetowego – od modułu koszyka, po integrację z różnymi serwisami sprzedażowymi i społecznościowymi, platformami płatności online i usługami logistycznymi (kurier w sklepie internetowym to jedna z mniej oczywistych, ale kluczowych kwestii). Mali sprzedawcy mogą założyć własny sklep internetowy, zarządzać zapasami i indywidualną stroną każdego produktu oraz obsługiwać wszystkie zamówienia poprzez jeden pulpit użytkownika. Shopify jest uważana za jedną z najłatwiejszych w obsłudze platform e-commerce. Jednakże w porównaniu do wielu innych CMS Shopify jest mało elastyczny i zaawansowana personalizacja sklepu może wymagać zakupu płatnych motywów graficznych, a nawet zatrudnienia specjalisty. Ponadto, obsługa mobilna jest dostępna tylko w krajach anglojęzycznych. Shopify to świetna opcja dla tych, którzy chcą rozpocząć działalność w modelu dropshipping albo otworzyć mały sklepik internetowy. Jest to dobre narzędzie dla początkujących, bez doświadczenia w e-commerce i tworzeniu treści internetowych.

Magento jest najbardziej znaną platformą eCommerce typu open source. System oparty jest na PHP co umożliwia łatwą edycję kodu osobom z odpowiednią wiedzą. Między innymi dzięki łatwości dostosowania platforma ta nadaje się dla przedsiębiorstw o każdym rozmiarze i w różnych modelach – B2B, Omnichannel, Mobile Commerce itp. Poza tym Magento umożliwia integrację z wieloma zewnętrznymi rozszerzeniami, tworzonymi między innymi przez liczącą ponad trzysta tysięcy osób społeczność programistów. Magento Marketplace oferuje dostęp do niezliczonych płatnych rozszerzeń. Magento jest potężnym, bogatym w funkcje narzędziem, zoptymalizowanym pod kątem SEO i pozycjonowania witryny w wyszukiwarce. Pozwala użytkownikom dostosować i spersonalizować właściwie każdą funkcjonalność sklepu. Właściciele sklepów mogą uzyskać dostęp do wszelkich informacji o zamówieniach, klientach i produktach, dzięki wielu zaawansowanym funkcjom raportowania. Ten CMS skaluje się też dobrze wraz z rozwoje sklepu. Dużą zaletą platformy jest zgromadzona wokół niej społeczność oferująca porady, poradniki i pomoc. Magento jest jednak skomplikowane i osobom bez umiejętności programistycznych ciężko będzie się w nim odnaleźć, a fachowa pomoc jest kosztowna. Trzeba też pamiętać, że aby postawić stronę w tym CMS trzeba mieć swój hosting. Magento niewątpliwie jest dobrym rozwiązaniem dla dużych przedsiębiorstw e-commerce, które stać na obsługę informatyczną, zwłaszcza jeśli mają swoje serwery. Jeśli prowadzisz wiele witryn sklepowych i chcesz zarządzać nimi wszystkimi za pośrednictwem jednego zaplecza, Magento jest najlepszym wyborem dla Ciebie.

Wtyczka WooCommerce do WordPress jest obecnie jedną z wiodących platform eCommerce. W przypadku WooCommerce największą zaletą jest możliwość dodania funkcjonalności sklepu internetowego do istniejącej witryny WordPress. A ponieważ WordPress jest jednym z najpopularniejszych CMS do tworzenia stron internetowych, z którym wiele osób jest zaznajomionych, WooCommerce szybko zdobył sobie dużą liczbę użytkowników. Nie bez znaczenia jest też fakt, że wtyczka zapewnia wiele darmowych rozszerzeń i motywów. Niewątpliwą zaletą tych wtyczek jest to, że jednym kliknięciem mogą dodać różne funkcje do podstawowego WooCommerce. Ponadto WooCommerce, podobnie jak Magento, ma dużą i aktywną społeczność, skorą do pomocy innym użytkownikom. WooCommerce jest przy tym stosunkowo prosty i ma wiele łatwo dostosowywalnych motywów. Ten CMS jest szybki, zoptymalizowany pod kątem SEO i wyposażony w liczne rozszerzenia. Jednakże administrator sklepu musi mieć dogłębną znajomość WordPress i własny hosting. Nie wszystkie rozszerzenia są darmowe, a ponieważ WordPress jest systematycznie aktualizowany, to część z nich nie potrafią się dostosować do zmian. Dzięki łatwości użytkowania i elastyczności, WooCommerce jest świetną platformą dla nowych sprzedawców eCommerce, szczególnie tych obeznanych już z WordPress, którym wtyczka pozwoli na wykorzystanie posiadanej wiedzy na temat WordPressa do stworzenia solidnego sklepu.

PrestaShop to oprogramowanie open source w modelu freemium, z którego korzysta ponad trzysta tysięcy sklepów na całym świecie. Użytkownicy mogą wybierać między opcją z hostingiem i własnym hostingiem, co pozwala im określić zakres kontroli jaką chcą mieć nad oprogramowaniem. Podobnie jak w poprzednich systemach, użytkownicy mogą korzystać z wtyczek, jednak PrestaShop zawiera wszystkie niezbędne funkcjonalności, więc ich używanie nie jest konieczne. PrestaShop jest łatwy do zainstalowania i konfiguracji, a sam interfejs jest przyjazny dla mniej zaawansowanych technicznie użytkowników. Podstawowa funkcjonalność koszyka jest darmowa. Jednak ograniczona skalowalność sprawie, że PrestaShop nadaje się tylko dla małych i średnich sklepów, a dodatki bywają drogie.

 

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe