Konkurencja na Twojej stronie? Zobacz, kto podgląda Twój biznes!

lead marketing b2b

Konkurencja nie śpi, tak samo obecnie nie ma takiego rynku, na którym nie musiałbyś konkurować. Cały czas Twoja witryna internetowa jest dostępna dla konkurentów, a Twoje działania, które przynoszą efekty, mogą być albo kopiowane, albo chociaż stać się dla nich inspiracją. Jak chronić biznes? Z pomocą przychodzą narzędzia, które z powodzeniem można wykorzystać w lead marketing.

Lead marketing wymaga dużego nakładu pracy, często też zaangażowania kilku działów w firmie. Zgodnie z badaniami Red Eye aż 3 na 4 marketów nie jest zadowolonych z osiąganych współczynników konwersji. Jak to poprawić? Jednym ze sposobów jest pozyskiwanie leadB2Bpoprzez analizę danych i identyfikację osób, które odwiedziły stronę internetową.

Bądź o krok dalej niż inni

W każdej branży liczy się klient, bo to on właściwie napędza biznes. Jeżeli oferta jest skierowana do przedsiębiorców, którzy są w stanie wydawać niebagatelne kwoty, tym bardziej na znaczeniu zyskuje lead marketing wykorzystujący dane z ruchu on-line do kampanii leadowej. Dzięki takiemu rozwiązaniu można bardzo szybko przekuć odwiedziny na stronie www w kontakt do firmy.

Jak to działa? Zaawansowany system do pozyskiwania leadów b2b, jak np. BAZO, wykorzystuje algorytmy i sztuczną inteligencję, aby zidentyfikować użytkownika. Dzięki temu zyskuje się nie tylko tzw. informacje demograficzne i behawioralne, ale przede wszystkim nazwę firmy, jej adres, a nawet numer telefonu. A to już cenne dane, które można wykorzystać do błyskawicznego kontaktu!

Dodajmy, że system śledzi użytkownika i analizuje każdą wykonywaną przez niego akcję na stronie. W ten sposób można określić, co go interesuje i jaki był cel jego wizyty. Jest to cenna informacja z punktu widzenia optymalizacyjnego – jeżeli nie doszło do konwersji, można przeanalizować, co na drodze użytkownika nie zadziałało i wdrożyć ulepszenia.

Zajmij się rozwijaniem biznesu, zamiast skupiać się, skąd wziąć klientów

Koszty prowadzenia działalności są duże, a nawet ogromne. Strona internetowa też generuje koszty związane już z samym projektowaniem, wdrażaniem, aktualizacjami, a jeszcze trzeba ją promować, aby biznes w ogóle był widoczny w sieci. Mimo tego zaledwie 3-5% użytkowników na stronie wypełnia formularze kontaktowe.

Do tego nie pomaga świadomość, że aż 93% konsumentów rozpoczyna poszukiwanie usług i produktów od wyszukiwarki internetowej, a 82% osób szuka w sieci również lokalnych biznesów. Przez sieć kupuje się już wszystko – bez znaczenia jest to, czy zakup dotyczy zaawansowanego rozwiązania IT, nowoczesnej maszyny czy ekologicznej kawy. Klienci biznesowi, zwłaszcza ci niezdecydowani na konkretną usługę czy produkt, również w pierwszym kroku zaczną od przeszukiwania Internetu. I znajdą mnóstwo podobnych do siebie stron.

Jak się wybić? Pomocne będą narzędzia lead b2b, które wejdą z odwiedzającym w interakcję. Tak zwany quick marketing oferuje szereg rozwiązań, dzięki którym klient poczuje się na stronie jak partner biznesowy, a nie przypadkowy gość. Może to być błyskawiczny telefon lub mail z rabatem, może to też być czat z konsultantem. Wyjście do klienta pomoże mu w podjęciu decyzji zakupowej. Będzie to jednak możliwe tylko wtedy, kiedy na stronie internetowej będzie zaimplementowany system umożliwiający identyfikację odwiedzającego. Takim systemem jest BAZO.

BAZO – system pozwalający widzieć więcej

Na rynku znajdziesz narzędzia analityczne, które pozwalają profilować użytkowników i wykorzystywać dane o nich do strategii leadgeneration. Na tym tle wyróżnia się innowacyjne rozwiązanie, które nie tylko zidentyfikuje osobę odwiedzającą, ale też ułatwi bezpośredni kontakt z nią.

System BAZO do generowania leadów pozwala na identyfikację firm i automatycznie wyznacza kontakt za pomocą tzw. quick marketing. Dzięki temu nie marnujesz czasu na poszukiwania, a listę potencjalnych klientów generuje Twoja strona internetowa!

 

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe