Mowa motywacyjna, tekst inspirujący

Mowa motywacyjna tekst

Niektórzy ludzie mają talent do napisania imponującej przemowy, wejścia na scenę i zahipnotyzowania publiczności swoimi słowami. Jak oni to robią? Co takiego powoduje, że trafiają do setek, tysięcy, a nawet milionów ludzi i wpływają na ich życie? Mówcy motywacyjni wygłaszają swoje mowy motywacyjne z jednego powodu: chcą dać wskazówki i zachętę, których ludzie potrzebują, aby osiągnąć określony cel. Najczęściej cel ten wykracza poza ramy jednego dnia, wpływa na duże zmiany w życiu.

Jak więc sprawić, by widzowie poczuli się zmotywowani?

Jak sprawić, by ludzie robili to, czego od nich oczekujesz? Mowa motywacyjna, tekst takiej mowy, ma kilka obowiązkowych elementów. Mówca motywacyjny buduje swój przekaz na podstawie życiowych doświadczeń. Dzieli się potężnym przesłaniem z innymi, którzy korzystają z mądrości zdobytej przez te doświadczenia. Mowa motywacyjna tekst, który motywuje, musi być stworzona z wyraźną intencją. Jeśli mowa motywacyjna nie będzie konstruowana z intencją, publiczność nie poczuje się przygotowana ani upoważniona do robienia tego, co jest konieczne, by osiągnąć cel.

Mowa motywacyjna, tekst budujący wiarygodność

Odbiorcy muszą mieć poczucie, że mogą mu zaufać. Muszą czuć, że jako mówca jest wiarygodny. W czasie każdej mowy motywacyjnej można budować zaufanie na trzy sposoby:

  • pokazując, że posiada się wiedzę,
  • dzieląc się wszystkim tym, co wskazuje, że historia mówcy ma wiele elementów wspólnych z odbiorcami,
  • okazując, że jest się osobą empatyczną.

Publiczność musi uwierzyć, że osoba wygłaszająca mowę motywacyjną jest ekspertem. I powinna umieć to ocenić na podstawie tego, co mówca mówi. Chodzi tutaj zarówno o znajomość danego tematu, jak i o to, jak przekazuje to nie tylko słowami, ale też postawą. Ważna jest nie tylko sama mowa motywacyjna, tekst, z którego się składa. Wszystkie elementy jak uśmiech, gesty, nawiązywanie świadomego kontaktu wzrokowego, a także używanie odpowiedniego tonu, są ważnymi elementami budującymi zaufanie i wiarygodność. Słuchacze muszą poczuć, że mogą mówcy motywacyjnemu zaufać.

Odbiorcy muszą czuć chęć zdobycia celu

Odbiorcy muszą czuć, że to, co słyszą, daje im nadzieję na rozwiązanie. Muszą poczuć, że przyszłość, którą mówiący pozwolił im sobie wyobrazić, będzie lepsza niż wszystko to, czego doświadczyli w przeszłości. Wygłaszając przemówienia motywacyjne, mówca może stworzyć u odbiorców pragnienie lepszej przyszłości, zaspokajając ich potrzeby, używając zarówno logiki, jak i emocji. Zwykle też zobowiązuje się do zapewnienia swojej pomocy w tej drodze do zmian.

Rozwiązanie musi mieć znaczenie dla odbiorców

Odbiorcy muszą uwierzyć, że rozwiązanie, które jest im proponowane za pomocą słów mowy motywacyjnej, ma dla nich znaczenie. Rozwiązanie to musi zaspokajać ich potrzeby i mieć dla nich znaczenie. Wszystko sprowadza się do tego, że odbiorcy mowy motywacyjnej potrzebują wierzyć, że ich życie będzie lepsze, jeśli tylko zdecydują się na wprowadzenie zmian. Jeśli wybiorą tę zmianę, mogą też uniknąć bólu, czy niedogodności, które wiążą się z ich problemem, albo otrzymać nagrodę za swoje wysiłki. Publiczność musi usłyszeć argumentację, która umiejętnie łączy logiczny argument z emocjami.

Obiecaj pomoc w dokonywaniu zmian

Słuchacze muszą czuć, że mówca motywacyjny wie, co może być dla nich wyzwaniem i zrobił coś, aby sprostać tym wyzwaniom. Tym samym może im utorować drogę do zmian, ponieważ doskonale wie jakich przeszkód się spodziewać i jak je pokonywać. Ważną rzeczą w tym aspekcie jest umiejętność zapewniania odbiorców, że ich wzloty i upadki są naturalną koleją rzeczy. To daje odbiorcom poczucie bezpieczeństwa i pozwala zachować motywację do zmian.

Mowa motywacyjna, tekst pokazujący skuteczny plan działania

Odbiorcy muszą mieć absolutną jasność co do swojej roli w dotarciu do wyznaczonego celu. Ponadto muszą dokładnie wiedzieć i być w stanie określić, co mają zrobić, aby osiągnąć ten cel. Muszą jednocześnie wierzyć, że to oni grają główną rolę w osiąganiu celu. Muszą też mieć świadomość, że dokonają tego, ponieważ posiadają coś wyjątkowego – zdolność taką jak kreatywność, odporność.

 

 

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe