Organizowanie konkursów z nagrodami: dlaczego jest to opłacalne dla biznesu?

Korzystanie z konkursów z nagrodami to taktyka stosowana przez wielu marketerów. Czemu? Ponieważ szansa na wygranie nagrody zachęca ludzi do uczestnictwa i angażowania się w treści.

Zrobione dobrze, Fajne Konkursy mogą być niezwykle opłacalnym sposobem na zwiększenie świadomości marki, zaangażowania społecznego i wzrostu listy e-mail. Zrobione źle, może być epicką porażką, która marnuje czas, pieniądze i wysiłek.

Aby wszystko poszło zgodnie z planem, warto zainteresować się motywem, jakim jest internetowa platforma marketingowa, która umożliwia marketerom tworzenie atrakcyjnych interaktywnych treści, takich jak konkursy – szybko i łatwo, bez potrzeby posiadania specjalnych umiejętności informatycznych lub kodowania. Nie brakuje klientów takich platform, którzy przeprowadzili niesamowicie udane konkursy i innych, którzy nie osiągnęli wyznaczonego celu – po prostu z powodu braku strategii, planowania i przygotowania.

Zwykle taka platforma do realizacji konkursów, jest w stanie płynnie poprowadzić przez właściwe kroki w tworzeniu udanego konkursu online. Przewiń w dół, aby przeczytać szczegółowe wyjaśnienie każdego kroku, bez względu na to czy chodzi o Konkurs fotograficzny czy dowolny inny.

Konkurs – zdefiniuj swój cel

Po pierwsze, co dokładnie chcesz osiągnąć w konkursie? Bez dokładnej definicji swoich celów nie będziesz w stanie dobrze wykonać, wypromować ani zmierzyć swojego konkursu – zastanów się nad tym poważnie!

Może to być jeden lub więcej z poniższych, ale pamiętaj, aby nie wybierać zbyt wielu. To konkurs – nie cudotwórca! Polecam wybranie 1 celu głównego i 1-2 celów drugorzędnych z tej listy:

  • Rozwinięcie swojej listy e-mail
  • Zwiększenie świadomość marki
  • Zwiększenie zaangażowania społecznego
  • Promocja oferty
  • Pozyskanie opinii

Cel numer jeden

Jest to prawdopodobnie jeden z głównych powodów, dla których marketerzy inwestują w konkursy online. Coraz trudniejsze staje się zachęcanie ludzi do otrzymywania e-biuletynów, aktualizacji blogów lub innych form promocyjnych treści e-mail. Korzystanie z konkursu, w którym uczestnicy muszą udostępniać swoje dane kontaktowe w zamian za szansę na wygraną, to sprawdzona formuła, która działa. Badania pokazują, że spośród różnych taktyk konwersji stosowanych obecnie online, konkursy mają najwyższy średni współczynnik konwersji wynoszący 35%. Tak więc wzrost liczby list e-mail / opt-in jest zdecydowanie dobrym powodem do przeprowadzenia konkursu online.

Podczas tworzenia konkursów mających na celu osiągnięcie tego celu należy pamiętać o kilku kwestiach. Dowiedz się, jakie dane kontaktowe chcesz uzyskać od każdego uczestnika (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres, firma, stanowisko itp.). Musisz też zrównoważyć długość formularza zapisania się do konkursu z wartością uczestnictwa w konkursie. Odnosi się to do wartości Twojej nagrody / nagrody + wartości treści / edukacji / rozrywki doświadczenia konkursowego. Im dłuższa jest Twoja forma, tym mniejsze jest prawdopodobieństwo, że ludzie wyrażą zgodę. Dlatego ostrożnie wybierz wymagane pola wprowadzania kontaktów.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe