5 korzyści jakie przyniesie Ci pracownik sygnalista

Dyrektywa o sygnalistach najpewniej kojarzy Ci się z przykrym obowiązkiem… A co jeśli wdrożenie jej wymagań może przynieść zysk Twojej firmie? Poznaj 5 korzyści jakie płyną z posiadania pracownika sygnalisty!

1. Darmowa informacja o problemie

Zwykle, aby wykryć problem czy nieprawidłowe działanie wewnątrz organizacji, należy podjąć dość skomplikowane działania np. wynajęcie zewnętrznej firmy do przeprowadzenia audytu czy powołanie zespołu, który będzie odpowiedzialny za weryfikację i badanie procesów w firmie. Niezależnie od wybranego rozwiązania, niesie ono za sobą koszty dla przedsiębiorstwa. Tymczasem instytucja sygnalisty dostarcza darmowych i precyzyjnych informacji o problemach. Niesie to ze sobą oszczędność czasu i pieniędzy dla firmy.

2. Lepiej zapobiegać niż leczyć

Pracownik Sygnalista zgłasza informacje o nieprawidłowościach od razu, kiedy wszedł w ich posiadanie. Dzięki temu masz świadomość problemu na jego początkowym etapie, a czasami jeszcze zanim zdążył zaszkodzić Twojej firmie. Co więcej, informacja o nieprawidłowościach pozostaje wewnątrz organizacji, co zapobiega tworzeniu rys na renomie firmy.

3. Wizerunek etycznego pracodawcy

Reputacja ma w dzisiejszych czasach ogromne znaczenie i niejednokrotnie jest czynnikiem decydującym w procesie dokonywania wyboru, przez potencjalnego klienta czy partnera. Pracodawca, który dba o przestrzeganie przepisów i chce zapobiegać dyskryminacji wypada wiarygodniej w oczach klienta czy kontrahenta. Kto z nas nie chciałby współpracować z uczciwym i przestrzegającym prawa przedsiębiorcom?

4. Pracownik Sygnalista zgłasza problem odpowiedniej osobie

Jeśli korzystasz z platformy sygnalisty do dokonywania zgłoszeń, możesz przypisać konkretnych pracowników do obsługi sygnałów wchodzących w zakres ich kompetencji. Dzięki temu skraca się droga, jaką musi przebyć informacja, co zwiększa szanse na zduszenie problemu w zarodku.

5. Wewnętrzne rozwiązywanie problemów

Wiele problemów może zostać rozwiązanych przy wykorzystaniu wewnętrznych procedur i rozwiązań organizacji. Zapewniając kanał do sygnalizowania zwiększasz prawdopodobieństwo dokonania przez pracownika wewnętrznego zgłoszenia, dzięki czemu unikasz angażowania innych instancji.

Wprowadzenie instytucji sygnalisty po prostu się opłaca!

Podsumowując umożliwienie zgłaszania nieprawidłowości swoim pracownikom przyniesie ci szereg korzyści:

  • Darmowe i precyzyjne informacje o nieprawidłowościach.
  • Szybkie i wewnętrzne reagowanie na problemy.
  • Reputacja uczciwego i etycznego przedsiębiorcy.
  • Problem trafia bezpośrednio do odpowiedniej osoby.
  • Zapobieganie eskalacji problemów.

 

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe