Gadżety reklamowe – jak wymyślić idealny slogan na ich powierzchnię?

Slogany są trudne do stworzenia. Spędzanie godzin na wpatrywaniu się w mrugający kursor przed wymyśleniem strony „O nas” i misji firmy było wystarczająco trudne, a teraz musisz wymyślić hasło, które zawiera wszystkie te informacje w kilku słowach i umieścić je na wybranych gadżetach reklamowych. Trudne to mało powiedziane.

Na szczęście istnieje kilka konkretnych wskazówek, które możesz zastosować, aby stworzyć hasło, które zachwyci potencjalnych klientów. Jeśli będziesz pamiętać o tych wskazówkach, niezależnie od tego, czy zobaczą slogan wydrukowany na elemencie promocyjnym, czy pod Twoim logo na stronie internetowej, odejdą pozytywnie myśląc o Twojej firmie.

Nie komplikuj!

Według badań przeprowadzonych przez Microsoft, ludzki zasięg uwagi (który zmniejszył się dzięki smartfonowi) ma teraz zaledwie 8 sekund, mniej więcej tyle samo, co pamięci ma złota rybka. Jest to zarówno żałosne (złota rybka, naprawdę?), jak i problemowe dla marketerów. Oznacza to, że mają osiem sekund na:

  • zwrócenie uwagi konsumentów,
  • przekonanie ich do wypróbowania swojej marki.

Oprócz tego, że krótkie, proste hasła są niezbędne, aby przyciągnąć uwagę konsumentów, muszą być również krótkie ze względów praktycznych. Hasła dotyczą wielu materiałów marketingowych, takich jak opakowania, logo, markowe produkty promocyjne jak pendrivy z logo oraz reklamy, takie jak reklamy i reklamy drukowane. We wszystkich tych przypadkach przestrzeń jest ważnym czynnikiem. Im krótsze hasło, tym więcej miejsca na grafikę, nazwę firmy i inne niezbędne teksty.

Nikt nie spojrzy dwukrotnie na markową pamięć USB, która ma hasło obejmujące cały produkt. Ale malutki tekst też nie jest dobry, a jeśli podasz swojemu projektantowi graficznemu hasło zawierające 20 słów, może to oznaczać jego kryzys egzystencjalny.

Tak więc proste, jasne hasło zawsze wygrywa. Będzie lepiej dla twojego ROI i będzie znacznie łatwiejsze do uchwycenia na powierzchni pendriv’a.

Bądź wierny swojej marce

Slogan ma na celu uświadomienie konsumentom, kim jesteś jako firma. Często potencjalni klienci po raz pierwszy zapoznają się z Twoją firmą, dlatego ważne jest, aby hasło było uczciwe, dokładne i przekazywało komunikat o Twojej marce.

Hasło to świetna okazja, aby pokazać, co Cię wyróżnia i dlaczego twoja marka to biznes, który dba o coś więcej niż tylko pieniądze. Chodzi o uczucia lub obrazy pozytywne dla konsumenta. Jakość, odwaga i przyjaźń – te uczucia nie są nieodłączne od tego, co sprzedają, ale sprawiają, że konsument postrzega markę w bardziej pozytywnym świetle.

Nie ma wątpliwości, że konsumenci dobrze reagują na hasła rozgrzewające ich serce, ale pozytywnie reagują także na marki, które postrzegają jako uczciwe i proste. Większość z takich haseł spełnia podwójne zadanie, mówiąc klientowi, co robi i dlaczego robi to lepiej niż konkurencja.

Wskazówka, którą podzieliła się z nami agencja reklamowa ITGADZET – unikaj haseł, które mogą wydawać się nieuczciwe. Na przykład, nie mów, że jesteś „najlepszym”, chyba że masz nagrody, które to potwierdzą.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe