Remont generalny w firmie – którzy pracownicy mogą w dalszym ciągu pracować na swoich stanowiskach?

20141113190330-case-relocating-office-renovation

Remont lokalu firmowego nie należy do przyjemności, bowiem wiąże się z utrudnieniami w wykonywaniu zawodowych obowiązków i rodzi pewne komplikacje. Jednak jak każdy remont, także ten w firmie należy przeżyć, a kluczem do jego sprawnego przejścia jest odpowiednia organizacja remontu i połączenia go z pracą. Jak więc to zrobić? Poniżej przedstawimy kilka przydatnych informacji.

Na początek dobra organizacja

Decydując się na remont należy zdecydować, które części firmowego lokalu chcemy odnowić. Najlepszym rozwiązaniem jest przeprowadzenie generalnego remontu, dzięki czemu odświeżymy całe firmowe wnętrze i uzyskamy lokal „jak nowy”, który będzie nam służył przez kilka kolejnych lat. W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest sporządzenie planu całego remontu, dzięki czemu zapanujemy nad remontem firmy i będziemy w stanie zaplanować wykonywanie pracy przez naszych pracowników. Jeśli istnieje taka możliwość, warto jest wysłać pracowników na urlop w tym samym czasie, co pozwoli na pełne wykonywanie remontu, bez ingerencji w pracę pracowników. Jeśli nie ma takiej możliwości, warto jest wybrać pracę zdalną- jeśli nie ma możliwości u wszystkich pracowników, to chociaż u części- dzięki czemu praca firmy nie ucierpi na samym remoncie. Jeśli na takie rozwiązanie nie pozwala chociażby charakter wykonywanej pracy czy też do jej wykonywania niezbędne są narzędzia czy maszyny znajdujące się w firmie, to nie pozostaje nam nic innego, jak mądrze rozplanować cały remont, aby odczuła go jak najmniejsza liczba pracowników.

Kto może w czasie remontu wykonywać swoje obowiązki?

Ze względu na charakter pracy, w czasie remontu firmy swoją pracę mogą wykonywać pracownicy biurowi, osoby prowadzące sekretariat firmowy czy księgowość firmy. Ważne jest jednak właściwe przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów firmowych, aby nie zostały one zniszczone w czasie wykonywania prac remontowych w firmie. Warto jest poszukać takich rozwiązań, które pozwolą na pracę jak największej ilości pracowników.

Jak przeżyć remont w pracy?

Fakt faktem, że remont nie jest niczym przyjemnym. Brud, unoszący się kurz czy pochowane meble- to wszystko nie ułatwia ani życia w remontowanym domu, ani pracy w remontowanym lokalu firmowym. Jednak remont i odświeżenie lokalu, także tego, w którym pracujemy jest niezwykle ważne. Nie mówiąc już o kwestiach bezpieczeństwa, związanych z przebywaniem w czystym, bezpiecznym i odnowionym miejscu pracy należy pamiętać, że odnowione remontem miejsce pozytywnie wpływa na jakość naszej pracy. Warto jest więc przeczekać mało przyjemny czas remontu, bowiem zaowocuje on nowym, przyjemnym firmowym wnętrzem.

Zobacz również czy warto poprosić o pomoc projektanta wnętrz?

Nie można również zapomnieć o fakcie, że siedziba firmy jest również jej wizytówką, którą widzą klienci i która ma wpływ na ocenę naszej firmy przez klientów. Jeśli nasza firma jest także lokalem przyjmujących klientów, warto jest postarać się o wystrój nawiązujący do dziedziny działalności firmy. Decydując się na remont warto jest również pomyśleć o skorzystaniu z usług architekta wnętrz, który w sposób nieszablonowy zadba o siedzibę firmy.

Artykuł opracował portal dostarczający Kabiny z hydromasażem – Novosan na rynek produktów sanitarnych.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe