Jak skutecznie prowadzić sklep internetowy?

Na prowadzenie sklepu internetowego decyduje się coraz więcej osób szukających pomysłu na siebie i na swoją zawodową przyszłość. Zarabianie online daje wiele możliwości, a jednocześnie z roku na rok coraz bardziej się rozwija. W wielu branżach sklepy internetowe stały się już dużo bardziej popularne niż tradycyjne formy sprzedaży.

Jeśli chcemy prowadzić sklep internetowy, na samym początku trzeba wykonać wiele działań, które później pozwolą na bezproblemowe funkcjonowanie sklepu. Przede wszystkim trzeba wykonać sam sklep, na dobrej platformie, ze wszelkimi udogodnieniami i ułatwieniami dla klientów. Sklep powinien być wykonany przez profesjonalistów. Kolejną kwestią jest zadbanie o ruch na stronie.

Nawet najlepszy i najciekawszy sklep może sobie nie poradzić, jeśli potencjalni klienci nie będą wiedzieli o jego istnieniu. Obecnie w sieci są miliony stron www i dziesiątki tysięcy różnych sklepów. Użytkownik nie ma szansy w gąszczu przeróżnych ofert znaleźć tego jednego, konkretnego sklepu, jeśli nie będzie on właściwie promowany. Ruch w sklepie internetowym jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na wzrost sprzedaży. Trzeba więc zadbać o to, by był jak najwyższy.

Ruch organiczny z wyszukiwarki

Organiczny uch z wyszukiwarki internetowej to główne źródło ruchu w większości sklepów internetowych. Za ten ruch odpowiadają przede wszystkim działania, które związane są z pozycjonowaniem strony internetowej. Te działania są tym trudniejsze, im więcej sklepów pozycjonuje się na te same frazy kluczowe. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania sprawia, że więcej użytkowników będzie trafiało akurat do tego sklepu.

Działania pozycjonujące można podzielić na on site i off site. Działania on site wiążą się z odpowiednią optymalizacją strony, która często jest bagatelizowana, a ma spore przełożenie na ruch. Działania off site polegają na budowaniu wartościowych stron, artykułów i serwisów, które są wartościowe zarówno dla algorytmów Google, jak i dla użytkowników strony. Im wyższa jakość treści, tym lepsze działania w dziedzinie pozycjonowania.

Remarketing sprawdza się w większości sklepów

Remarketing w sklepach internetowych polega na przyciąganiu do sklepów tych klientów, którzy już w nich byli Tacy klienci po przejrzeniu róż nich produktów wychodzą ze sklepu, ale na wszystkich stronach internetowych wyświetlają im się banery z produktami, które oglądali, ale nie kupili. Widok przedmiotu, którymi jesteśmy bombardowani z każdej strony sieci w większości przypadków faktycznie zachęca do kupna, a remarketing ma spory udział w zyskach, jakie generują sklepy online.

GoogleAds i Facebook Ads

Duży wpływ na ruch na stronie mają również narzędzia paidsearch, czyli wszelkie kanały, których celem jest generowanie płatnego ruchu na stronie. Najpopularniejsze z nich to oczywiście Google Ads oraz Facebook Ads, ale również płatne kampanie remarketingowe. W niektórych branżach ruch płatny to nawet połowa wszystkich wejść na stronę. Ma ogromne znaczenie w niewielkich sklepach internetowych, które nie są w stanie generować dużego ruchu organicznego.

Ciekawe informacje na temat marketingu internetowego, prowadzenia firmy znajdziesz na portalu branżowym: przedsiebiorcawsieci.pl

Ostatnie komentarze
  1. współpraca z hurtowniami

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe