Social media w biznesie: dlaczego warto się w to bawić?

Jakie są zalety korzystania z mediów społecznościowych w biznesie? Weź pod uwagę, że obecnie ponad 3 miliardy osób korzysta z sieci społecznościowych na całym świecie. A ci ludzie używają mediów społecznościowych do interakcji z markami. Okazuje się nawet, że większa ilość osób obserwuje marki w mediach społecznościowych niż celebrytów. Na samym Instagramie 80 procent ludzi śledzi co najmniej jedną firmę!

Jeśli nie korzystasz z mediów społecznościowych, tracisz szybki, niedrogi i skuteczny sposób na dotarcie do prawie połowy światowej populacji. Przyjrzyjmy się wielu sposobom, w jakie media społecznościowe mogą pomóc Ci połączyć się, zaangażować i rozwijać firmę.

Korzyści z mediów społecznościowych dla budowania marki

1. Zwiększ świadomość marki

Prawie połowa światowej populacji korzysta z platform mediów społecznościowych, więc są one naturalnym miejscem do docierania do nowych i wysoce ukierunkowanych potencjalnych klientów. Myślisz, że ludzie łączą się tylko z markami, które już znają, w mediach społecznościowych? Weź pod uwagę, że 60 procent użytkowników Instagrama twierdzi, że odkrywa nowe produkty na platformie.

2. Humanizuj swoją markę

Ponad połowa dorosłych nie ufa marce, dopóki nie zobaczą „rzeczywistego dowodu”, że marka dotrzymuje obietnic. Aby dotrzeć do klientów – i potencjalnych klientów – musisz pokazać ludzką stronę swojej marki. Jak akceptujesz wartości swojej marki? (Czy w ogóle wyznajesz wartości marki?). W jaki sposób troszczysz się o interesy swoich klientów i pracowników? Czy Twój produkt naprawdę działa?

Możliwość tworzenia prawdziwych relacji międzyludzkich jest jedną z kluczowych korzyści płynących z mediów społecznościowych dla biznesu. Przedstaw obserwujących osobom, które tworzą Twoją firmę, i pokaż, jak obecni klienci używają Twoich produktów i czerpią z nich korzyści. Program wspierania mediów społecznościowych może być świetnym sposobem na humanizację Twojej marki.

3. Przedstaw swoją markę jako eksperta

Bez względu na branżę, w której działa Twoja firma, media społecznościowe oferują możliwość umocnienia marki jako lidera – źródła informacji na tematy związane z Twoją niszą. Podobnie jak rzecznictwo marki, przemyślane przywództwo to świetny sposób na budowanie zaufania konsumentów. W rzeczywistości badania LinkedIn pokazują, że marketerzy nie doceniają tego, jak bardzo takie przywództwo może wpływać na zaufanie, szczególnie w przypadku marketerów B2B. Około połowa ankietowanych marketerów B2B uważa, że ​​ich przywództwo wzmocni zaufanie do ich firm. Jednak ponad 80 procent kupujących uważa, że ​​przywództwo buduje zaufanie. LinkedIn – zwłaszcza platforma wydawnicza LinkedIn – to świetna sieć społecznościowa, na której można się skupić, chcąc stać się liderem w konkretnej dziedzinie.

Większość użytkowników mediów społecznościowych loguje się na swoje konta co najmniej raz dziennie, a wiele osób sprawdza je kilka razy dziennie. Media społecznościowe dają Ci możliwość łączenia się z fanami i obserwatorami za każdym razem, gdy się logują. Zadbaj o to, aby Twoje posty społecznościowe były zabawne i informacyjne, a Twoi obserwatorzy będą zadowoleni!

Artykuł powstał we współpracy z: https://fejmowo.pl/ .

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe