Swój własny salon meblowy w systemie franczyzowym – za i przeciw

JRP_bob_furniture_store_1085838_201315

Wraz z rozwojem rynku nieruchomości – rośnie również popyt na nowe meble. W obliczu tego wiele osób stoi w obliczu trudnej decyzji, czy otworzyć samemu salon meblowy czy dołączyć do zarejestrowanej firmy w formie franczyzobiorcy. Franchising stanowi mniej niż 25% branży meblowej, co nie jest znaczące, jeśli wziąć pod uwagę wielkość rynku – ale tylko pomyśl o niektórych jednostkach, które rozpoczynają sprzedawać meble jako jedna firma, a teraz są głównymi franczyzami i znanymi markami.

Jest wiele do powiedzenia na temat samodzielnego prowadzenia działalności i budowania firmy od samego początku, podobnie jak też jest wiele pozytywnych aspektów przyłączenia się do dobrze znanej franczyzy.

Swój własny salon meblowy w systemie franczyzowym – za i przeciw.

Super – czyli za.

Branża meblowa jest zasadniczo działalnością bardzo społeczną – masz do czynienia z ludźmi, gdy sprzedajesz. Nie ma też tutaj jednej formuły sukcesu, a jak się okazuje najbardziej skutecznymi operatorami są ci, którzy ściśle współpracują ze swoimi lokalnymi społecznościami. Ma to również związek z przedsiębiorczością. Model franczyzowy pozwala małym firmom stać się częścią silnej marki nieruchomości, a przede wszystkim marki, która zna już dobrze branżę meblową i wie jak poprowadzić firmę do sukcesu.

Dla franczyzodawcy korzyści wynikające z przystąpienia do franchisingu znacznie przewyższają to, że próbujesz rozpocząć swoją działalność, stworzyć markę, budować reputację i finansować infrastrukturę wymaganą do prowadzenia udanego biznesu na rynku meblowym. Tak samo na rynkach lokalnych, a także jeśli chodzi o ogół możliwości rozszerzenia działalności, na przykład poprzez zakup dodatkowych obszarów. Dla franczyzodawcy, marka meblowa jest w stanie skuteczniej rozprzestrzeniać swój band poprzez indywidualnie prowadzone firmy franczyzowe, które mają silne wyniki w danym obszarze. Ten model od dawna działa na całym świecie.

Jednak – czyli przeciw.

Istnieją pewne wady w przystąpieniu do franczyzy, a najważniejsze jest to, że nie tworzysz własnej firmy. Kupując franczyzę, kupujesz ją w wizji firmy macierzystej, a także na jej zasadach i regulacjach. Niby jest to twój własny salon meblowy, a jednak nie możesz sobie pozwolić na sporą elastyczność.

Franczyza z firmy macierzystej jest podyktowana umową, którą podpisujesz podczas zakupu franczyzy. Może to doprowadzić do problemów w dalszej kolejności, kiedy inicjatywy operacyjne lub marketingowe firmy macierzystej muszą zostać wdrożone, a ty niekoniecznie się z nimi zgadzasz.

Istnieje również pewna trudność z przestrzeganiem zasad określonych przez spółkę dominującą. Może to mieć wpływ na szybkość innowacji: jeśli pojawią się pomysły marketingowe, musisz uzyskać zgodę na ich wdrożenie, przez co twój salon meblowy może ucierpieć. Im większa franczyza, tym trudniej to sobie wyobrazić: nie każdy podzieli się swoją wizją, a firma macierzysta lub inni franczyzodawcy mogą niechętnie wprowadzać to w życie.

Jednak prawda jest taka, że zwykle działalność franczyzowa zazwyczaj charakteryzuje się lepszym odsetkiem sukcesów niż indywidualne firmy startowe – jaką więc podejmiesz decyzję?

Artykuł opracowano z firmą houseandmore.pl (sprawdź ofertę na pochodnie ogrodowe)

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe