Jak zdalnie weryfikować tożsamość klienta w czasie pandemii?

Ostatnie tygodnie pokazały, jak niewiele polskich firm było przygotowanych na ograniczenie działalności placówek stacjonarnych. Szczególnie w sektorach, gdzie występują wątpliwości w zakresie stosowania środków bezpieczeństwa finansowego (banki i instytucje finansowe), gdy klient nie jest fizycznie obecny. Stan pandemii pokazał, jak kluczowe dla prowadzenia biznesu, dalszego zawierania umów i rejestracji klientów jest umożliwienie przeprowadzenia zdalnej weryfikacji tożsamości. Jednym z narzędzi to umożliwiających jest Fully-Verified.

Fully-Verified to proste rozwiązanie kierowane do firm bazujących na stacjonarnych placówkach, dla których przejście na pracę online jest kluczowe w celu zapewnienia ciągłości biznesu. Technologia rozwijana jest od lat, pozostaje więc zadbać o zgodność z regulacjami danego kraju oraz bezpieczeństwo transakcji dla obu stron. Narzędzie używane jest do skutecznego onboardingu klientów oraz efektywnego wykrywania fraudów i nadużyć. Daje 100% pewności – weryfikacja jest wspierana przez technologię automatycznego rozpoznawania i weryfikacji dokumentów, machine learning i sztuczną inteligencję. Fully-Verified nie tylko jest innowacyjną technologią, ale całkowicie rewolucjonizuje podejście do sprzedaży. Pokazuje, że możliwe jest przeniesienie biznesu na nowy poziom przy zapewnieniu odpowiedniego dystansu między ludźmi i jednoczesnym zachowaniu wszelkich wymogów formalnych.

Profesjonalnie przeprowadzona weryfikacja online pozwala na:

  •  wyeliminowanie zagrożeń płynących z fraudu i nadużyć,
  • przyspieszenie procesu onboardingu klientów i zredukowanie kosztów,
  • zapewnienie transparentności w procesach KYC/AML.

Fully-Verified to gwarancja bezpieczeństwa, niższe koszty, zgodność z regulacjami i wymogami instytucji finansowych, a także łatwiejsze zbieranie danych. To również korzyść dla samych klientów. Identyfikacja online to znacznie wygodniejsza opcja niż konieczność osobistego stawienia się w placówce. Cały proces identyfikacji jest łatwy i szybki – identyfikacja live-verify trwa maksymalnie 7 minut!

Self- i live-verify

Samodzielna weryfikacja tożsamości to przesłanie przez klienta zdjęcia i potwierdzenie go dowodem tożsamości. Proces jest bezpieczny, nie opiera się bowiem tylko na zdjęciach, które mógłby wysłać każdy. Self-verify trwa maksymalnie dwie minuty i całkowicie eliminuje możliwość podszycia się pod klienta osoby trzeciej. Druga z opcji – live-verify – doskonale sprawdza się w procesach KYC / AML. Opiera się na wideo rozmowie klienta z przedstawicielem obsługującej go firmy lub organizacji. Używana jest między innymi przez BaFin w Niemczech czy FINMA w Szwajcarii.

Narzędzie Fully-Verified działa w pełni zgodnie ze stanowiskiem UKNF dotyczącym identyfikacji klienta i weryfikacji jego tożsamości w oparciu o metodę wideo weryfikacji z dnia 5.06.2019 r. Umożliwia przeprowadzenie identyfikacji tożsamości klienta bez jego fizycznej obecności przy zastosowaniu środków identyfikacji elektronicznej.

Pozostaw swój komentarz

Pomocne narzędzia i artykuły:

KURSY WALUT - Notowania giełdowe